dinsdag 10 mei 2016

Persoonlijk | My Lovely Life #30

Vandaag geef ik jullie weer een kijkje in mijn leven. De foto's zijn de afgelopen twee weken gemaakt. Pas als ik My Lovely Life in elkaar zet, besef ik me pas hoe weinig foto's ik eigenlijk maak... Ik heb mij direct voorgenomen om toch wat meer foto's te gaan maken gedurende de dag. De foto's staan niet helemaal op volgorde, omdat ik soms ben vergeten wanneer het ook alweer precies was. Iets met zwangerschapsdementie of zo...



Gisteren was het dan eindelijk zo ver; de 20-weken echo! Toch wel best nerveus of alles goed zou zijn, had ik de nacht ervoor continue liggen woelen en draaien. Elke keer als ik eindelijk weer sliep, schoot ik na een uurtje weer wakker. Gelukkig hadden we al om 08:30 de echo, dus ik hoefde niet de hele dag nerveus te zijn. Onze baby is helemaal goedgekeurd! Het enige is dat de niertjes een klein beetje vergroot zijn, waardoor ik met 30 weken een extra echo krijg om te kijken of dit dan nog steeds het geval is. Niets om je druk om te maken volgens de verloskundige, dus dat doen wij dan ook maar niet.

Onze baby is nu al een eigenwijs ding. Handjes voor het gezicht, voetjes voor het geslacht en de rug naar ons toe. Om Frummel (de werknaam voor onze baby) goed in beeld te krijgen, was flink wat porren, springen en elke keer maar weer anders gaan liggen nodig. Uiteindelijk gunde Frummel ons dan toch een blik tussen de benen. Wij weten vanaf nu dus wat we zullen krijgen! Wel heel spannend, het maakt het toch een stuk echter, omdat je gerichter kan dagdromen. Nu ervoor zorgen dat we ons niet verspreken ;)

 


Doordat het zulk heerlijk weer was afgelopen weekend, kon ik mooi snel alle was droog krijgen. Alleen hoort daar natuurlijk ook de was opvouwen bij... Er lag een flinke stapel op mij te wachten, maar gelukkig was ik er snel doorheen. De stapel met was die gestreken moet worden, ligt helaas nog wel op mij te wachten. Ik vond het simpelweg te warm om met zo'n heet strijkijzer in de weer te moeten.

 

Er staan nog steeds allerlei spullen bij mijn moeder op zolder, waaronder deze kist vol kinderboeken en speelgoed. Toen we dit gingen ophalen, hadden we nog geen idee wat voor geslacht onze baby zou zijn. Toch blijft het leuk om alvast te fantaseren dat over een poosje we deze boeken kunnen voorlezen aan ons eigen kind.
 
 

En weg is mijn buik! In loshangende zomerjurkjes zie je vrij weinig. Behalve als ik zit; dan piept die buik ineens weer tevoorschijn!
 
 

IJsjes! Met dit warme weer kan ik er geen genoeg van krijgen. De voorraad waterijsjes in onze diepvries slinkt dan ook snel.

 

Hoewel het helemaal niet leuk is dat deze honden vermist waren, vond ik het wel een grappig feitje dat de ene hond Dappie heet. Onze eerste hond heette namelijk ook zo! Dappie is nou niet een veel voorkomende hondennaam, dus ik maakte even een printscreen en stuurde deze foto door naar mijn moeder en zusje.

 

Nog meer ijsjes! Mijn moeder en zusje gingen winkelen en namen even een pauze. En wat is nou lekkerder dan tijdens die pauze in de zon een ijsje te gaan eten? Ik had de smaken bosvruchten en citroen.
 
 

Beschamend, maar we hadden nog steeds geen plinten beneden... We kwamen er maar niet uit of we hoge of platte plinten wilden en hebben uiteindelijk gekozen voor overal plakplinten. Alleen moesten die plinten uiteindelijk nog wel uitgezocht worden! Deze plint is het achteraf niet geworden, we vonden eentje die mooier bij de vloer past.
 
 

Zondag was het moederdag. Mijn vriend vond dat dit als mijn eerste moederdag telde en verraste me met wat lieve kleertjes! Met de kaartjes er nog aan, want hij twijfelde zelf of dit voor zowel voor een jongen als een meisje kon. Ik vond dat het prima kon!

 

Natuurlijk werd mijn eigen moeder ook niet vergeten! Aangezien ik niet meer thuis woon, verzorgde mijn zusje het ontbijt op bed en gaf het eerste cadeau. Door middel van foto's was ik er toch een beetje bij! 's Avonds zijn we langs geweest en heeft ze de rest gekregen.
 

Met dit warme weer vind ik het heerlijk om even met mijn voeten af te koelen in koud water. Ik vond vooral het kleurverschil in mijn benen op deze foto wel opmerkelijk, want in het echt zijn ze allebei even wit! Die melkflessen van mij moeten nog wel even wat bijkleuren...

 

En de laatste foto alweer. Dit soort dingen heb ik nou altijd. Wij hebben net een box besteld en nog geen week later is hij in de aanbieding.... Ik heb er maar even een mailtje achteraan gestuurd, de Babydump kennende lossen ze dit netjes op.

Dat waren alweer mijn twee weken! De tijd vliegt voorbij, ik zit alweer bijna op de helft van mijn zwangerschap en het lekkere weer maakt me blij. Ik hoop dat het nog eventjes doorzet, al vrees ik dat het zo ineens weer afgelopen kan zijn.

Wat waren jouw hoogtepunten van de afgelopen twee weken?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...