vrijdag 29 april 2016

Zwangerschap | Het geslacht van je baby voorspellen?

Elke zwangere vrouw is volgens mij toch stiekem benieuwd naar het geslacht van de baby in haar buik. Is het een jongetje of een meisje? Je kunt wachten tot de 20-weken echo of al een paar weken eerder een geslachtsbepaling laten doen, maar je kunt natuurlijk ook gewoon even gaan Googlen!



Op internet staan genoeg bakerpraatjes die "voorspellen" of jij een jongen of een meisje krijgt.

Je kunt roze spullen gaan inslaan als:
- De ring die je aan een touwtje boven je buik laat hangen, gaat draaien
- Je hebt vollere billen en borsten
- Je hebt geen taille meer
- Je bent vaak misselijk, geeft veel over en valt misschien zelfs wel af
- Je gezicht is voller
- Je haar is dunner en valt slap naar beneden
- Je buik gaat pas laat groeien
- Je zwangerschapsstreep loopt door tot je navel of er een kronkel in je zwangerschapsstreep zit
- Je buik is rond en je draagt hoog
- Je hebt last van pukkeltjes op je bovenlichaam en gezicht
- Je zou zo de hele dag kunnen slapen
- Je wilt zoetigheid
- Je bent humeurig
- Je de voetjes en het hoofdje vooral rechts voelt
- Je zachte handen hebt tijdens de zwangerschap
- Je navel gevoelig of pijnlijk is
- Je een lage weerstand hebt en vaak verkouden bent

En blauwe spullen als:
- De ring die je aan een touwtje boven je buik laat hangen heen en weer zwaait
- Je buik groeit hard in het begin
- Je draagt laag en hebt een puntbuik
- Je houdt vocht vast in je benen
- Je krijgt nieuwe moedervlekken (op je buik)
- Je bent erg op je uiterlijk
- Je blijft je benen (etc.) scheren
- Je voeten zijn bijna altijd koud
- Je nagels zijn sterker en langer
- Je wordt elke ochtend vrolijk wakker
- Je sinds je zwangerschap super levendig bent en jij je elke dag fitter voelt
- Je hebt zin in hartige snakcs
- Je hebt veel de slappe lach
- Je ribben bont en blauw geschopt worden
- Je vooral slaapt op je linkerzij

Kom je na deze opsomming nog niet tot een conclusie? Dan kun je altijd deze test uitvoeren!



Wij willen graag weten wat het geslacht van onze baby wordt. Mijn vriend omdat hij nieuwsgierig is en het ontdekken van het geslacht de zwangerschap nog levendiger maakt voor hem. Ik omdat ik neutrale kleertjes kopen toch een stuk minder leuk vind dan stoere jongenskleren of schattige meisjeskleren. Hoewel wij nog een aantal weken moeten wachten op de 20-weken echo, wil ik toch al een "voorspelling" doen met de bovenstaande bakerpraatjes. Zowel mijn vriend als ik hebben al een voorgevoel en wij kiezen allebei voor een ander geslacht. Hoewel wij het wel willen weten, willen we het onze omgeving niet vertellen. Wij vinden het speciaal om dit geheim voor ons tweeën te houden.

Zou mijn moederinstinct gelijk hebben? Of zal ik op het verkeerde been gezet worden en heeft mijn vriend gelijk? Eens kijken wat de bakerpraatjes zeggen....
Sommigen gaan niet voor mij op, omdat ik ze nog niet heb uitgeprobeerd of omdat ik nog niet zo ver ben in de zwangerschap dat ik het al gemerkt heb.

Meisje:
- Hoewel ik niet misselijk was of vaak heb overgegeven, viel ik in het begin van de zwangerschap wel af
- Mijn haar valt slap naar beneden
- Mijn zwangerschapsstreep loopt door tot over mijn navel
- Mijn buik is rond
- Ik heb last van pukkeltjes op mijn bovenlichaam
- Ik kan de hele dag slapen
- Ik ben sneller humeurig


Jongen:
- Mijn buik groeide hard in het begin
- Ik ben erg op mijn uiterlijk (maar stiekem was ik dat ook al voor de zwangerschap...)
- Ik blijf mijn benen (etc.) maar scheren
- Mijn nagels zijn langer, maar helaas niet sterker.
- Ik heb veel de slappe lach (maar ik ben sowieso een persoon die vaak de slappe lach heeft)
- Ik slaap vooral op mijn linkerzij

De bakerpraatjes geven een nipte voorsprong voor een meisje, dus ik heb ook nog de test gedaan. De test geeft mij als uitslag ook aan dat ik in verwachting ben van een meisje. Zou er dan toch een meisje in mijn buik groeien? Of is het een jongetje die stiekem niet ontdekt wil worden? Wij zullen nog eventjes moeten wachten voordat we dat weten!

Klopten de bakerpraatjes bij jou?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...