maandag 25 april 2016

Zwangerschap | De gedachten van een zwangere vrouw (week 1 - 5)

Deze artikelen zullen met terugwerkende kracht gepubliceerd worden in verband met het later aankondigen van mijn zwangerschap. 

Nu ik zwanger ben, zal er een nieuwe categorie op Beauty Addict komen waarin ik updates post over zwangerschap. Eén van de updates zal steeds gaan over de gedachten die ik had gedurende mijn zwangerschap. Hoewel ze bij een zwangerschap officieel vanaf week 4 rekenen zodra je overtijd bent, heb ik vanwege mijn voortraject heel bewust stilgestaan bij de weken voordat ik overtijd was. Vandaar dat ik mijn gedachten vanaf week 1 deel. Ik wil open zijn over mijn zwangerschap en de weg ernaar toe. Juist omdat er al zo'n taboe heerst op niet-natuurlijk zwanger worden. Sommigen zullen misschien met wat plaatsvervangende schaamte sommige gedachten lezen, maar; hé het was nou eenmaal wat ik dacht.

Week 1:

- Yes ik ben eindelijk ongesteld! De medicatie heeft zijn werk gedaan!
- Waarom was ik ook alweer blij dat ik ongesteld was? Was het maar alweer over...
- Hoezo moet je beginnen met hormonen terwijl je nog ongesteld bent? Het perfecte recept voor huilbuien.
- Nou daar gaan we, op naar het bloedprikken! Alvast oefenen voor de komende tijd.

Week 2:

- Fijn, ik mag stoppen met de hormonen! Hopelijk heeft het zijn werk gedaan, wat een rotspul eigenlijk als ik er zo door ontregelt raak.
- Niet meer ongesteld! Perfecte afsluiting van 2015.
- Goedemorgen, zo vroeg een echo? Ik kruip daarna weer mijn bed in, anders hou ik het tijdens het Nieuwjaarsfeest niet vol.
- Hoe bedoel je mevrouw de gynaecoloog, mijn lichaam reageert niet goed op de hormonen?

Week 3:

- Hallo gynaecoloog, daar zijn we weer! Hopend op een betere echo vandaag.
- Tot over 4 dagen dan maar weer...
- Oh nee, serieus, waarom heb ik nu een mannelijke gynaecoloog?
- Hèhè eindelijk wat beter nieuws bij de echo. Hopelijk pakt mijn lijf het nu snel op.
- Dat viel heel erg mee, wat een leuke gast!
- Wenst hij me nou serieus veel plezier dit weekend? Kan ik die man de volgende keer niet weer krijgen?!

Week 4:

- Het moment van de waarheid... Zal ik mijn eisprong hebben gehad?
- Mag ik een dansje doen?
- Serieus op zondag bloedprikken? En zo vroeg?
- En ik mag geen alcohol in mijn bloed hebben? Ik drink wel preventief niet op dat feestje.
- Ach, wat maakt dat drinken ook uit. Voor hetzelfde geld mag ik straks 9 maanden niet drinken, dan is dit het voorproefje.
- Bedankt voor het goede nieuws mevrouw de gynaecoloog!
- Goedemorgen, wat is het vroeg...
- Dat was alles?! Snel naar huis en mijn bed weer in!

Week 5:

- En nu afwachten...
- Wanneer moet ik eigenlijk ongesteld worden?
- Nog 3 dagen, ben benieuwd, mijn borsten zijn wel gespannen deze week.
- "Lieverd, zullen we nu toch alvast proberen te testen?"
- "Ga er maar niet vanuit dat hij positief is, ik denk dat het nog te vroeg is."
- Zie ik daar nu een tweede streepje?? Ach nee, dat verbeeld ik me vast.
- Hè zei je nou dat jij ook een tweede streepje zag?
- "Zullen we voor de zekerheid nog een tweede test doen?"
- Ook positief, ik ben zwanger!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...