donderdag 28 mei 2015

Persoonlijk | Favoriete muziek

De laatste tijd merk ik dat ik op YouTube steeds dezelfde liedjes beluister. Ik kan gerust zeggen dat een aantal favorieten heb. Vandaag wil ik ze met jullie delen, omdat ik zelf weet hoe leuk het kan zijn om weer "nieuwe" artiesten te ontdekken om te volgen.



Als eerste een artiest waarvoor ik veel bewondering heb. Hij lijkt elk instrument te kunnen bespelen, zingt, schrijft liedjes en bedenkt hoe de videoclips geregisseerd moeten worden. Ik ben gek op Kurt Hugo Schneider en heb volgens mij elk liedje geluisterd. Dit bovenstaande liedje is een liedje waarbij ik keihard meezing, maar er zijn meer...



Ook de versie van Blank Space staat hier altijd hard op, terwijl ik een nieuw dansje uit mijn benen schud en ondertussen mijn borstel als microfoon gebruik.



En als laatste van Kurt dit nummer; zelf geschreven. Vol verwondering blijf ik kijken naar het "dansje" wat ze doen met de flesjes en ik vraag me af hoe vaak dit opgenomen is. Hoewel het geen bestaand lied is, is het wel een melodie die de hele dag in mijn hoofd blijven zitten.



Nog een lied waar ik me over blijf verbazen is het bovenstaande lied. Het originele lied vond ik al lekker, maar stiekem vind ik deze nog leuker. Ik vind het bijzonder dat het menselijk stemgeluid zulke geluiden kan produceren dat je geen eens meer instrumenten nodig hebt. En stiekem vind ik Max te leuk om alweer naar het volgende liedje door te klikken.


En het laatste lied dat hier veelvuldig op repeat staat. Dit stel is als eerste superschattig om samen te zien, maar het liedje is ook nog leuk. Al is het niet echt een liedje, maar meer een mashup van allerlei liedjes van Coldplay. Normaal ben ik niet echt van de mashups, maar deze vind ik wel heel lekker klinken.

Dit zijn de liedjes die ik de laatste weken standaard opzoek zodra ik YouTube opstart. Welke liedjes of artiesten luister jij veelvuldig? Ik vind het altijd leuk om nieuwe liedjes te ontdekken!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...