zondag 25 januari 2015

Persoonlijk | Terugblik op mijn doelen van 2014

Hoewel we alweer een eindje op weg zijn in 2015, wilde ik terug blikken op de doelen die ik voor mijzelf had gesteld voor 2014. Gedurende 2014 heb ik niet meer naar deze doelen gekeken en laatst kwam ik dit artikel weer tegen. Heb ik (onbewust) doelen behaald? Ik moet zeggen dat het best confronterend was om dit artikel te maken.


Mijn eerste hoofddoel was om af te studeren, onderverdeeld in de volgende subdoelen:

Subdoel: Mijn minor Praktijkgericht Onderzoek Logopedie met een voldoende afsluiten.
Subdoel: Mijn tussenevaluatie bij mijn stage Bachelor halen.
Subdoel: Mijn stage Bachelor met een voldoende afsluiten.

Ik heb mijn minor nog steeds niet met een voldoende afgesloten. Wel heb ik mijn tussenevaluatie en mijn stage gehaald. Twee van de drie subdoelen heb ik dus behaald, wat er voor zorgt dat ik niet mijn hoofddoel heb bereikt. Ik ben nog steeds niet afgestudeerd. Het is een lang verhaal, maar de oorzaak is onder andere geweest dat ik niet het reguliere traject heb gevolgd.

Mijn tweede hoofddoel was minimaal 2500 bezoeken per maand aan het einde van 2014 met de volgende subdoelen:
Subdoel: Elke maand 1500 bezoeken vanaf maart.
Subdoel: Vanaf maart heb ik 40 blogposts vooruit geschreven.
Subdoel: Vanaf maart elke dag een update plaatsen.

Al deze subdoelen en dus ook het hoofddoel zijn niet behaald. Door de drukte met mijn school heb ik moeten besluiten mijn blog te laten voor wat het was, omdat de kans anders groot was dat ik ook mijn stage niet zou halen. School gaat voor mijn blog, hoe moeilijk het ook was. Tegenwoordig heb ik mijn blog weer opgepakt en gaat het weer de goede kant op.

Mijn derde hoofddoel was het behalen van een gewicht waar ik me goed bij voel met de volgende subdoelen:
Subdoel: Minimaal 1x in de twee weken hardlopen.
Subdoel: Minimaal 1x in de week op de crosstrainer
Subdoel: Een trainingsprogramma volgen zoals bijvoorbeeld 30 days shred
Subdoel: In april 5 kilo afgevallen zijn

Ik begon 2014 heel goed, maar tijdens mijn stage is dit helemaal ingestort. Dagen waarop ik om kwart over vijf 's ochtends op moest staan en om half zeven 's avonds weer thuis was, zorgden dat ik 's avonds geen energie meer over had. Ook moest ik 's avonds mijn volgende stagedag voorbereiden, dus er bleef weinig tijd over. Na het afronden van mijn stage ben ik dit wel weer gaan oppakken en ik wil dit in 2015 weer uitbreiden.

Het vierde hoofddoel was een baan vinden die bij mij past met de volgende subdoelen:
Subdoel: Mijn netwerk uitbreiden met vijf logopedisten
Subdoel: Met mijn netwerk contact houden
Subdoel: Mijn netwerk laten weten dat ik een baan zoek nadat ik ben afgestudeerd
Subdoel: Inschrijven op vacaturesites/logopediesites

Afgaande van de informatie uit hoofddoel 1 is het logisch dat ik dit hoofddoel niet heb gehaald. Ik heb wel mijn netwerk uitgebreid en ik onderhoud contact. Ik heb me nog niet ingeschreven op vacaturesites.

Het laatste en vijfde hoofddoel was in de F16 starten en mijn angst voor springen overwinnen met de volgende subdoelen:
Subdoel: Mijn laatste promotiepunt in de F15 halen.
Subdoel: Een oxer van 60 cm springen
Subdoel: Een steilsprong van 80 cm springen
Subdoel: Een parcours van 70 cm springen

Ik kan trots zeggen dat ik al deze doelen wel heb behaald! Een positieve afsluiter dus. Ik heb met Nikita een parcours van 70 cm gesprongen, waar ook oxers in opgesteld stonden en in de les over 90 cm gesprongen. Ook heb ik een andere vormen hindernis (hek, muur en waaier) gesprongen dan normaal, waardoor mijn angst weer wat is verminderd. Mijn angst is nog niet volledig weg, maar ik krijg er wel meer plezier in en voel me achteraf ook trots. Inmiddels ben ik al bijna de F16 door, ik heb nog 1 promotiepunt nodig, dus dit doel is ook dik behaald.

Als laatste had ik nog als aantekening dat ik graag een 55-250 mm lens wou kopen voor de paardenfotografie en dat ik graag naar een fotomeeting wou. De 55-250 mm lens is gelukt, maar de fotomeeting nog niet. Ik heb meer foto's gemaakt, ook in opdracht van anderen en bewerkte mijn foto's meer dan het begin. Dit doel is dus ook gelukt.

Ik heb besloten om geen nieuwe doelen op te stellen voor 2015, omdat ik het Day Zero Project heb opgestart en hierbij ook allerlei doelen heb opgesteld. Hierin zitten ook een aantal doelen opgeschreven die hierboven worden beschreven. Al met al dus een wisselend artikel, met behaalde doelen, maar ook doelen die niet zijn behaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...