zaterdag 17 januari 2015

Beauty | Catrice assortimentsupdate

Na Essence komt Catrice ook met een assortimentsupdate. Veel nieuwe producten, waar ik vooral benieuwd naar ben, zijn de prijzen. Catrice wordt langzaam aan steeds iets duurder. Iets wat ik jammer vind, want ik vind dat Catrice zijn status als budget-merk langzaam steeds iets meer van zich af aan het schudden is. Juist omdat ik niet weet hoe producten het op mijn huid doen, vind ik het zonde om bijvoorbeeld een foundation van zeven euro te kopen die na een keer testen ongebruikt blijft liggen.







Hoewel ik net sprak over foundations van zeven euro, is deze foundation goedkoper. Deze mousse foundation gaat €4,99 kosten en komt in vier verschillende kleuren. Wat mij opvalt is dat de kleurnummers niet constant zijn; zo is er 010, 020, 025 en 030. Dit suggereert dat 025 dezelfde kleur is als 020 maar dan met een andere ondertoon? Dit is slechts een suggestie van mij, dus ik weet niet zeker of dit klopt.
Er komen ook twee nieuwe Absolute paletten, het Absolute Matt palette en het Absolute Rose palette. Deze twee paletten zullen €4,99 gaan kosten.

 

Naast de foundation komen ook coversticks, helaas wel een kleur minder dan de foundation. Ik vind dit jammer, aangezien dit betekent dat je dan nooit dezelfde kleur coverstick kan gebruiken bij de foundation. Deze coversticks gaan €2,99 per stuk kosten.
Hier ben ik heel erg blij mee. Goedkope, goede kwasten zijn altijd een aanvulling en Catrice komt met een kabukikwast. Deze kwast zal €4,99 gaan kosten.

Naast de normale kleuren coversticks komt Catrice ook met een groene coverstick. Deze is bedoeld om rode plekjes te bedekken. Ik ben niet zo fan van groene coversticks, omdat je vaak toch een groene waas blijft zien. Deze coverstick is verkrijgbaar voor €3,99



Deze blush is in ieder geval al heel mooi weergegeven en belooft je wangen een subtiele glans te geven bovenop de kleur. Een soort blush en highlighter in een dus. Verkrijgbaar in drie tinten voor €3,99 per stuk.


Er worden vier nieuwe kleuren aan de bestaande lijn van de Infinite Shine lipgloss. Deze lipglossen kosten €2,99 per stuk. Door deze toevoeging bestaat de lijn nu uit tien kleuren.



Er komen twee nieuwe mascara's, een ultra black versie en een waterproof variant. Deze mascara's gaan €4,59 voor de Ultra Black en €4,89 voor de Waterproof versie kosten.


Een bijzondere kleur voor een kohl kajal pencil. Ik vermijd altijd zoveel mogelijk roze kleuren bij mijn ogen, tenzij ik er veel zwart tegenover zet, anders lijkt het net alsof ik huilogen heb. Met dit potlood voeg je juist roze toe aan je ogen. Ik ben benieuwd hoe intens de kleur is, als het een subtiele roze highlighterkleur is, dan kan het juist heel mooi zijn. Verkrijgbaar voor €1,99


Ik ben dol op de lipsticks van Catrice en deze twee kleuren lijken mij op het eerste gezicht heel erg mooi. Verkrijgbaar voor €3,99 per stuk.
 

De liquid metal oogschaduws van Catrice vind ik altijd prachtig en er komt nu weer een nieuwe kleur uit. Verkrijgbaar voor €3,99.






Naast het verschijnen van twee nieuwe lipsticks bij de bestaande lijn van Catrice, komt er ook nog een helemaal nieuwe lijn uit! Dit is de Luminious Lips Lipstick lijn, deze lipsticks hebben een medium dekking. Er komen 14 kleuren uit en hoewel de kleuren mij aantrekken, ben ik een beetje bang voor de medium dekking. Ik wil graag dekkende lipsticks, anders ga ik toch eerder voor een lipgloss. Verkrijgbaar voor €3,99 per stuk.



Net zoals Essence komt Catrice ook met een hele nagellaklijn vol nudekleuren. Deze lijn bestaat uit acht nagellak en is verkrijgbaar voor €2,89 per stuk. Vooral de derde kleur van de bovenste rij lijkt mij heel erg mooi, de anderen vind ik er nog een beetje saai uitzien. Wel een leuk detail: de finish staat op het flesje vermeldt.

De Made to stay pencil komt met een potlood dat speciaal is ontwikkeld om op je waterlijn te blijven zitten. De kleur is zwart, een logische keuze, aangezien veel mensen zwart gebruiken op de waterlijn. Persoonlijk had ik voor het voorjaar en de zomer liever een fris kleurtje gezien. Verkrijgbaar voor €2,89



Ik ben dol op de made to stay smoothing lip polish van Catrice en heb er ook eentje in mijn bakje met dagelijkse make-up zitten. Dit kunnen jullie ook zien in de video die zaterdag online is gekomen. Er komt weer een nieuwe kleur uit, verkrijgbaar voor €4,99




Er komen zes nieuwe mono-oogschaduws de bestaande lijn versterken, zodat er nu 27 verschillende kleuren verkrijgbaar zijn voor €2,89 per stuk. Opvallend en leuk is dat er een matte oogschaduw erbij komt, meestal is het moeilijk om een (goede) budget oogschaduw te vinden die mat is. Ik ben benieuwd hoe deze oogschaduw is.


Oogschaduwbasis is een product waar ik absoluut niet zonder kan. Zonder oogschaduwbasis zit mijn mooie oogschaduw binnen twee uur op plekken waar ik ze niet had aangebracht. Ik vind het dus ook fijn als veel merken oogschaduwbasis verkopen, want hierdoor wordt mijn keuze vergroot. Verkrijgbaar voor €3,59


Zelf ben ik niet zo van de lipbalms, maar ik ken genoeg mensen die erbij zweren. Voor deze mensen komt er een nieuwe kleur lipbalm uit. Verkrijgbaar voor €4,99



Catrice komt met een 3-stappen systeem. Stap 1 bestaat uit een ultra stay & gel shine base coat, stap 2 is een nagellak en stap 3 is een ultra stay & gel shine top coat. De basecoat en topcoat kosten €3,59 per stuk. Ik snap alleen niet zo goed dat de basecoat ook ultra stay en gel shine is. De basecoat kan er niet afslijten zoals een topcoat en de glans zie je niet door de kleur heen.



Er zullen negen nieuwe kleuren worden toegevoegd aan het bestaande nagellakassortiment van Catrice, dit maakt dat je 45 verschillende kleuren kan komen. De nagellak is verkrijgbaar voor €2,99 per stuk. Ik vind vooral de eerste twee nagellakken van tweede rij heel mooi, maar de derde nagellak mag er ook zijn.


Als laatste komen er drie nieuwe kleuren van de Velvet matt smokey eyes pencil die €2,59 gaan kosten. Ik vind dit redelijke veilige kleurtjes, maar ik snap het wel. De meeste mensen gaan ook geen groen of iets dergelijks gebruiken om een smokey eyes mee te maken, al staat dat wel super vet vind ik persoonlijk.

Dit zijn alle producten die bij Catrice in het assortiment komen. Misschien hebben jullie het al een beetje tussen de regels doorgelezen, maar ik ben vooral benieuwd naar de nagellak (die specifieke kleuren die ik benoemde), de kabukikwast, de lipsticks, de liquid metal oogschaduw, de lippolish, de matte oogschaduw en de oogschaduwbasis. Ik ben benieuwd naar welke producten jij gaat kijken zodra ze in de schappen liggen, laat dit vooral achter bij de comments.

2 opmerkingen:

  1. hmm ik loop niet echt warm van de producten, de blushes zijn erg mooi maar die heb ik al;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je kijkt hoeveel producten ze uitbrengen, loop ik ook voor weinig warm. Jammer, dit was vroeger wel anders! Dan kon ik niet wachten totdat de nieuwe producten in de schappen lagen.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...