donderdag 23 oktober 2014

Beauty | Review: Max palette

Laatst was ik weer sinds tijden bij de Action. 'Onze' Action werd helemaal overhoop gehaald, waardoor ik het heel vervelend vond om er rond te lopen. Lege schappen, niets kunnen vinden en overal karren met producten. Nadat alles weer op zijn plek stond, maakte ik weer een rondje door de Action. Zoekende omdat ik niets kon vinden, maar ook wel handig; ik weet nu waar alles weer staat. Ik loop standaard altijd even langs de make-up en zag dat ze nieuwe paletten hadden liggen. Eerst zag ik alleen maar paletten met felle kleuren, maar naar even grabbelen kwam ik ook een palette tegen met nude kleuren. Dit palette nam ik mee voor maar €2,49. Maar is het ook wat?


Het palette komt in een plastic verpakking, wat er wat mij betreft goedkoop uitziet, maar het ís ook goedkoop. De plastic verpakking zorgt er wel voor dat niet zomaar iemand het palette open maakt en met zijn vingers in de oogschaduws zit, dus dat is een pluspunt.


Op de achterkant van het palette staat alle informatie, zo staat er dat het een palette is met 28 oogschaduwkleuren. Ik vind het wel storend dat er in de omschrijving willekeurige woorden met een hoofdletter worden geschreven. Er staat ook vermeld dat er verschillende kleursamenstellingen van het palette zijn, in totaal zijn er dus vier paletten. Pluspunt: de paletten hebben namen! De oogschaduwkleuren helaas niet, maar het palette dus wel.


Hier zien jullie nog groter welke paletten er zijn. Er is een palette met veel groentinten, deze heet 1 Forrest Palette. Het tweede palette bevat allerlei verschillende kleuren en heet 2 Sunset Palette, het derde palette is een kleurschakeling van roze en paarse tinten en heet 3 Floral Palette. Het palette dat ik heb is een nude palette dat bestaat uit verschillende bruintinten en heet 4 Nude Palette. Niet zulke spannende namen, maar ik ben blij dat de paletten namen hebben. Ook vind ik het leuk dat je kunt zien welke kleuren er in de overige paletten zitten.


De eerste reeks met oogschaduws. Het zijn allerlei verschillende bruintinten, licht en donker. Sommigen neigen wat naar het geel/goud, maar sommigen ook naar het roze/rood.


Ik vind de 'cranberry' kleur in deze tweede reeks oogschaduws gaaf. Ook zie ik dat er een zwarte oogschaduw in zit, wat er mij nieuwsgierig maakt naar de pigmentatie ernaar. Ik vind dat Max, ondanks de prijs, altijd zoekt naar een bijzondere kleurencombinatie. Zo heb ik een ander palette met een rode oogschaduw erin. Dit heb ik nog nooit bij een ander budgetmerk gezien. Nog een pluspunt voor Max.


De eerste swatches. Ik heb zigzaggend geswatcht. Dus eerst de eerste oogschaduw bovenaan, dan de eerste oogschaduw, de tweede oogschaduw bovenaan, de tweede oogschaduw onderaan en ga zo maar door. De eerste serie swatches zijn lichte kleuren, sommigen vallen bijna weg tegen mijn huidskleur. Het valt mij op dat de oogschaduws ontzettend zacht zijn, zo zie je bij de eerste en laatste swatch ook dat de oogschaduw kruimelig is. Ondanks dat het zulke lichte kleuren zijn, zijn de kleuren wel goed gepigmenteerd.


De tweede serie swatches. Ik merk dat ik bij het swatches mijn vinger amper over de oogschaduw hoef te bewegen en dat ik dan al oogschaduw aan mijn vinger heb. Ik denk dat als ik hard zou duwen, ik de bodem van het palette zou raken en de oogschaduw zou breken. De lichte oogschaduws vallen weer bijna weg op mijn huid, en dus ook op mijn ogen, en dat vind ik zonde, want ik vind het zulke mooie kleuren. De grijze/taupekleurige oogschaduw is ook heel licht, in het palette lijkt hij donkerder.


De eerste kleur oogschaduw hoef ik niet te gebruiken, deze valt totaal weg op mijn huid. Ik vind dit wel jammer, ik heb een lichte huid en best veel kleuren vallen weg. Nu zijn deze kleuren nog wel als een onopvallende highlighter te gebruiken, maar voor mij toch een klein minpuntje. De zwarte oogschaduw stelt mij niet teleur voor zo'n goedkoop palette. Dit is met een enkele veeg, wat denk ik veelbelovend is als je de oogschaduw zou opbouwen. Ook de 'cranberry' kleur vind ik heel erg mooi, deze heb ik ook al meerdere malen gebruikt in looks.


De laatste vier swatches, ook hier zie je dat de oogschaduws wat kruimelig zijn. De oogschaduws zijn hierdoor makkelijk te blenden, soms iets te makkelijk, aangezien de kleuren vervagen. Hierdoor ben je wat langer bezig met de kleuren opbouwen.


Mijn eindconclusie is dat dit een prima palette is. Er zijn veel verschillende kleuren, de pigmentatie is goed en de prijs ook. Er zitten bijzondere kleuren in voor zo'n goedkoop palette, zoals de cranberry kleur en de zwarte kleur. Een minpuntje vind ik dat de pans van de oogschaduw wel klein zijn, waardoor je met een grote kwast al snel een andere oogschaduwkleur meeneemt. Ook zijn de oogschaduws zacht, waardoor ze snel vervagen bij het blenden. Het is een palette dat ik graag gebruik en op dit moment in mijn everyday bakje zit. Ik gebruik de laatste tijd alleen nog maar neutrale oogschaduws, maar dit palette heeft ervoor gezorgd dat ik de overige drie palettes toch nog even van dichtbij wil bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...