woensdag 29 oktober 2014

Persoonlijk | Oeps... + mini-review

Ik denk dat iedereen het een verschrikking vindt om zich dit beeld voor te stellen; laptop en mobiel onder de cola... Ja mensen, het is mij afgelopen weekend overkomen. Niet mijn schuld, maar degene die het deed, deed het natuurlijk ook niet met opzet. Natuurlijk zo snel mogelijk alles gedroogd, mijn mobiel was in orde, mijn laptop leek ook in orde. Oef, wat een geluk gehad.

Tot de volgende morgen... Vol goede moed pakte ik mijn laptop om verder te gaan met mijn verslag. Ik moest wat opzoeken, type het in bij google, druk op enter en.... er gebeurt niets. Kleine paniekaanval. Gelukkig werkte de muis nog, dus het was nog op te lossen. Gevonden wat ik zocht, dus terug naar mijn verslag. De enter deed het niet, dus ik wou met de pijltjestoetsen naar beneden, maar ook mijn pijltjestoetsen deden het niet meer. Toen maar even wat beter gekeken en het bleek dat verschillende toetsen uit waren gevallen. Een stuk of 10, allemaal aan de rechterkant van mijn toetsenbord.

Alles geback-upt en op de computer van mijn vriend gezet. Hij zou gaan kijken wat hij nog kon doen, of het hem ging lukken om de toetsen eruit te halen en het schoon te maken. Helaas ging het eruit halen van de toetsen zo moeizaam dat hij het niet aandurfde om verder te gaan. We hebben besloten alles goed te laten drogen in de hoop dat de toetsen het nog gingen doen. Dit was verre van het geval. De volgende dag deed geen enkele toets heb meer op mijn toetsenbord...

Wat kun je nou nog met een laptop zonder toetsenbord? Op dit moment heb ik geen tijd om uitgebreid me gaan te verdiepen in een nieuwe laptop. Ik wil graag weer een macbook, maar dan tweedehands. Ik heb wel wat eisen, waardoor er niet zo heel veel laptops worden aangeboden. Dit moet ik dus goed in de gaten houden en met een toetsweek in het vooruitzicht, gaat dat niet lukken.

Ik had weleens gelezen dat ze bij de Action een bluetooth toetsenbord verkochten voor 12,95. Dit leek mij een perfecte noodoplossing, zodat ik toch nog met mijn macbook kon verwerken en rustig de tijd had om een nieuwe macbook te zoeken. Dus ik ben gisteren snel naar de Action gefietst om dit toetsenbord op te halen.

Het is het Maxxter bluetooth keyboard. Hij werkt met laptops, macbooks en tablets, mits ze bluetooth hebben. Het is een superlicht toetsenbord, zowel in het wit als in het zwart verkrijgbaar. Ik heb een witte gekozen, omdat het oude toetsenbord van mijn macbook ook wit was. Het openen van het batterijklepje was wel wat moeite, ik brak bijna mijn nagel en het batterijklepje. Even een dottingtool ertussen gezet (wat zijn die dingen toch multi-functioneel) en binnen twee tellen had ik het klepje los.

Het verbinden van het toetsenbord met mijn macbook ging vlot en al snel was ik weer bezig met mijn verslag op mijn eigen macbook. Ik merkte wel dat ik bij het typen (ik type blind met tien vingers) de spatiebalk extra hard aan moest slaan, anders werkt hij niet. Normaal doe ik dit met mijn linkerduim, maar dan reageert het toetsenbord niet. Met mijn rechterduim krijg ik vaak wel een goede reactie.
Verder bevalt het toetsenbord mij goed. Hij verbindt snel met mijn macbook, alle toetsen werken (tot zover uitgeprobeerd) goed en het is een licht, klein ding. Ik pak hem er makkelijk bij en ik ruim hem makkelijk weer op.

 

Het toetsenbord is even groot als het orginele toetsenbord van mijn macbook. Hierdoor zet ik hem op mijn kapotte toetsenbord en kan ik de overige onderdelen (trackpad en powerbutton) van mijn macbook nog goed bedienen. Het is dus een prima noodoplossing voor weinig geld!

1 opmerking:

  1. Wat een slimme noodoplossing. Nu nog hopen op een goede deal voor een nieuwe MAC book. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...