woensdag 22 oktober 2014

Lifestyle | Day Zero Project

Op 1 september 2014 ben ik begonnen met het Day Zero Project. Het doel? 101 doelen voltooien in 1001 dagen. Mijn einddatum is 29 mei 2017. Dit lijkt nog een héle lange tijd te duren, maar ondertussen zijn er alweer zo'n 50 dagen voorbij van de 1001. Time flies when you're having fun!




Ik ben begonnen met een doelenlijst op te stellen. Dit heeft nog best een poos geduurd en stiekem ben ik nog steeds doelen aan het vervangen en aan het aanpassen. Ik heb de doelen ingedeeld in categorieën. Er zijn een aantal vaste doelen die bij het project horen, dus deze doelen heb ik ook opgenomen. Tijd om jullie mijn lijst te laten zien! Het onderstreepte is de categorie, als een doel cursief is, dan heb ik dit al doel voltooid.

Day Zero Project
1 Koop een spaarpot (verplicht doel)
2 Doe voor elk behaald doel een klein bedrag (±1 euro) in de spaarpot (8/101) (verplicht doel)
Doe voor elk niet behaald doel drie euro in de spaarpot
Doe al je wisselgeld/kleingeld in de spaarpot
Haal niets uit de spaarpot tot het einde van het day zero project (verplicht doel)
Koop aan het einde iets leuks van het geld uit de spaarpot (verplicht doel)
7
  Bedenk aan het einde van dit day zero project 101 nieuwe doelen (0/101)

Blog 

Maak van elk behaald doel een (korte) blogpost (0/101)
Meld je blog aan op dayzeroproject.nl
10 Schrijf een maand blogposts vooruit (0/31)
11 
Zet een “afteller” op je blog
12 
Upload minstens 1x per maand een filmpje op Youtube (1/32)
* Opgemaakt video XXL
13 
Haal 100 volgers op Bloglovin (54/100)
14 
Haal 500 abonnees op youtube (377/500)

Uitstapjes
15 
Ga naar de Apenheul
16 
Ga naar 4 paardenevenementen (1/4)
* Horse Event 2014
17 
Ga naar de nieuwe dierentuin in Emmen

Sportief
 
18 Volg 3x een 30 days shred (0/90)
19 
Loop elke week minimaal 1x hard of ga een half uur wandelen (8/143)
20 
Maak een strandrit te paard
21 
Ga met Ramani zwemmen
22 
 Loop 5 kilometer hard

Gezondheid

23 Val 5 kilo af (0/5)
24 
Probeer 10 kilo af te vallen (0/10)
25 
Zorg dat je tevreden bent met je eigen lichaam (accepteer het of val verder af)
26 
Ga een maand lang doordeweeks niet later slapen dan 22:30 (0/31)
27 
Sta een maand lang ’s morgens om 8:00 uur op (0/31)
28 
Drink 6 maanden lang geen energy drink (maanden hoeven niet aansluitend te zijn) (0/6)


Romantiek
29 Zoen in de regen
30 
In de zomer ’s nachts op het gras naar de sterren kijken
31 
Zoen bij de Eiffeltoren
32 
Bekijk een zonsondergang vanaf het strand
33 
Bekijk een zonsopgang
34 
Laat je vriend je opmaken

Opruimen
35 
Maak 5 dingen op/gooi 5 dingen weg voor elk nieuw ding dat je koopt
36 
Zoek uit wat de kringloopwinkel met nagellak/make-up doet
37 
Zoek je nagellakstash uit
38 Zoek je make-upstash uit
39 
Ruim je kamer grondig op
40 
Ruim 1x per maand je portemonnee/bonnetjes op (1/32)
41 
Zoek al je back-up bestanden uit
42 
Meld je af van onnodige e-mails
43 
Installeer je Macbook opnieuw


Fotografie
44 Fotografeer op een fotomeeting
45 
Druk alle foto’s af die je van Nikita hebt en maak er een mooie collage van
46 
Maak cd’s van de zitcompetities van de afgelopen jaren (0/8)
47 
Fotografeer 20x een mooie/bijzondere lucht (2/20)
48 
Fotografeer twintig ‘vreemde’ dieren (dieren die niet van jezelf zijn, uitgezonderd van evenementen/fotomeetings) (0/20)
49 
Koop de 55-250 mm lens
50
 Update je fotografiewebsite
51 
Update je fotografiepagina op facebook
52 
Bewerk de foto’s van de zitcompetitie 2014
53 
Bewerk de foto’s van de Gaia Zoo zomer 2014
54 
Bewerk de foto’s van Marveld zomer 2014
55 
Bewerk de foto’s van Limburg zomer 2014
56 
Bewerk de foto’s van het dameszadelrijden 2014
57 
Bewerk de foto’s van de Apenheul 2014
58 
Bewerk de foto’s van Horse Event 2014

Opleiding
59 
Haal een voldoende op je scriptie
60 
Haal een voldoende op je stage bachelor
61 S
laag voor je opleiding Logopedie (wat dus betekent dat ik mijn stageportfolio met een voldoende heb afgesloten)

Fun
62 Leer Ramani een kunstje
63 
Hou vier weken lang een dromendagboek bij (weken hoeven niet aansluitend te zijn) (0/28)
64 
Ga geocachen

Voldoening
65 Kies een mooie steen uit en beschilder deze steen
66 
Maak het graf van opa schoon
67 
Controleer je donorregistratie
68 
Zeg een maand lang ‘ja’ op afspraken, verjaardagen e.d.
69 
Doneer je haar
70 T
eken drie petities waar je achter staat (1/3)
http://www.freethelabradors.org/
71 
Verzamel 1.000.000 rijstkorrels op freerice.com (710/1.000.000)

Tijd voor mezelf/creatief
72 Kijk 1x per maand een film (2/32)
* Frozen
* Sharktale
73 
Draag twee maanden lang elke week een masker (0/8)
74 
Leer jezelf op de goede manier je tanden te poetsen
75 
Draag twee weken lang elke dag sieraden (0/14)
76 
Maak 20 waxmelts op (0/20)
77 
Hou je 10x een week aan je to do lists en planningen (weken hoeven niet aansluitend te zijn) (0/70)
78 
Draag vier weken lang hakken (weken hoeven niet aansluitend te zijn) (0/28)
79 
Lak twee maanden lang elke week je nagels (0/8)80 Maak een tekening (en zorg dat hij af komt)
81 
Kijk 8 films waarvan de titel begint met een letter van mijn naam (1/8)
* Noah
82 
Doe de happy 100 days challenge (13/100)
83 
Maak 10 nail-arts (1/10)
84 M
aak alle puzzels uit een puzzelboekje
85 
Maak alle sudoku’s van de sudoku-kalender
86 
Doe de 30 days lipstick challenge (0/30)
87 
Experimenteer met kapsel
88 
Krul je haar 1x per maand (1/32)
89 
Maak het plakboek af
90 
Kijk de hele Heartland serie
91 
Plaats 4 weken lang minstens 1 foto per dag op Instagram (weken hoeven niet aansluitend te zijn) (0/4)
92 
Maak een Wasgij puzzel

Financieel
93 Zoek een (bij)baan
94 
Koop een nieuwe laptop
95 
Hou 4x een maand lang al je uitgaven en inkomsten bij (maanden hoeven niet aansluitend te zijn) (0/4)
96 
Heb aan het einde van het zero day project 2000 euro gespaard (0/2000)
97 
Geef niet onnodig geld uit aan make-up
98 
Word lid van Brooke Hospital
99 
Koop een Sapph bikini
100 
Maak 5x 200 euro over op je spaarrekening (0/5)
101 
Spaar een half jaar lang minstens 100 euro per maand (0/6) 

Respect als je alle doelen hebt doorgelezen! Zoals jullie misschien kunnen zien heb ik acht doelen voltooid en ben ik op dit moment met verschillende doelen bezig. Ik heb ervoor gekozen om niet hele moeilijke doelen uit te kiezen voor mijn eerste Day Zero Project, aangezien ik het project wel vol wou houden. Toch heb ik doelen gekozen waarbij er aspecten worden opgenomen die ik normaal uitstel of waarbij ik mezelf al heel lang voorneem dat ik dat ga doen. Door ze op te nemen in een doel in dit project ´moet´ ik het wel gaan doen.

Ik heb ook als doel opgenomen dat ik over elk doel een kort stukje op mijn blog moet schrijven. Soms is een doel zo klein dat ik een aantal doelen samenvat om een stukje erover te schrijven. Ik heb inmiddels acht doelen voltooid, dus de eerste artikelen over het Day Zero Project zullen jullie binnenkort voorbij zien komen. Ben je benieuwd hoeveel dagen ik nog te gaan heb? Rechts onderaan mijn blog zie je een roze wolkje waarin wordt bijgehouden hoeveel tijd ik nog heb totdat mijn Day Zero Project is afgelopen. 

Via bokt.nl ben ik op dit project gekomen en er is al een hele groep die meedoen aan het Day Zero Project. Super leuk, omdat je elkaar ook motiveert en inspiratie op doet voor nieuwe doelen. Lijkt het jou ook leuk om mee te doen aan het Day Zero Project? En wat voor soort doelen zou jij opnemen in je Day Zero Project?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...