vrijdag 7 februari 2014

Beauty | Dezelfde naam, hetzelfde merk, dupe alert?

Laatst zocht ik mijn stash weer eens helemaal uit en kwam ik tot de ontdekking dat ik twee blushes had van Max die precies dezelfde naam hadden, alleen een nieuwe verpakking. Zouden deze blushes dan ook automatisch hetzelfde zijn?

 
 De verpakking lijkt hier niet veranderd, alleen de tekst die erop staat. Ik vind het raar dat op de oude verpakking (rechts) staat dat het een blush highlighter is. Het is namelijk alles behalve een highlighter. De tekst op de nieuwe verpakking klopt dus een stuk beter!


Per ongeluk de blushes omgedraaid, sorry! Links is hier de oude verpakking en rechts de nieuwe. Ik vind het zwarte wel mooier en chiquer staan, maar zoals jullie zien, zie je er ook veel eerder van die krassen op. En dat terwijl ik altijd zuinig ben op mijn producten! Dat vind ik dus een nadeel. Verder is er niets qua lay out veranderd, een paar keer een ander lettertype, maar nog steeds zeer herkenbaar.


Hier zien jullie het kleurverschil al wel goed. De oude is een stuk lichter dan de nieuwe blush. Normaal hou ik meer van lichte blushes, omdat je deze minder voorzichtig aan moet brengen. Omdat ik me nu altijd 's morgens in het donker op moet maken, vanwege stage, pak ik altijd een lichte blush, zodat ik zeker weet dat ik niet als een clown aankom op stage.


Ook de swatches laten duidelijk zien dat de nieuwe kleur vele malen donkerder is. Ook vind ik de kleur meer richting oranje/baksteenrood neigen dan naar perzik, wat ik bij de oude kleur wel vond. Ook volgens de naam, 'Peach', zou het meer een perzikkleur moeten zijn, maar dat zie ik er niet in. Ik vind het jammer dat de blushes 'verbeterd' zijn, want ik vind het geen verbetering. Gelukkig heb ik zelf de oude blush nog in mijn bezit!

2 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens! Het is niet echt een goede verbetering ofzo. Leuk artikel! Ik kom er net achter dat ik echt precies deze twee blushes ook dubbel heb haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha wat grappig dat je nu ook achter komt! Nee ik vind het heel erg jammer, maar niets aan te doen.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...