zaterdag 4 januari 2014

Beauty | Review: Full Color

Al een hele poos geleden kocht ik bij de Action een aantal palettes. De palettes kostten maar €1,49 en ik was nieuwsgierig. Nadat ik foto's en swatches had gemaakt en de foto's op de computer had gezet, verdwenen de palettes in mijn make-uplade. Na een poosje bedacht ik me dat ik de palettes toch wel fijn vond, ik pak ze er nog regelmatig bij. Op zoek naar de foto's, want als ik een palette regelmatig pak, zegt dat toch wel iets. Tijd voor een review! 

Op de achterkant staat dat het palette Full Color heet, daar hebben we het eerste pluspuntje te pakken: het palette heeft een naam! Ik vind dit altijd leuk, omdat het leuker klinkt. Het palette bevat veel verschillende kleuren, deze kleuren zijn allemaal glanzend. Ik mis wel een paar basiskleuren, zoals een donkerbruin, een zwart en een huidskleurige highlighter.

 

Het palette is verpakt in karton en bevat een spiegel, twee sponsapplicators en 18 oogschaduws. De pans van de oogschaduws zijn klein, ongeveer tussen een munt van 10 en 20 cent in, maar wel groot genoeg om met een kwast in te kunnen. Het nadeel van deze verpakking vind ik dat er veel karton wordt verspild, het voordeel is dat je gelijk de kleuren kunt bekijken en mensen geen swatches maken, dus je oogschaduws blijven onaangetast. Wel zo hygiënisch!


De bovenste rij van het palette. De oogschaduws zijn zacht en daardoor ook wat korrelig, dit is ook te zien op de swatches. Het zijn allemaal zachte kleuren, richting pastel, behalve de groene. Zoals jullie kunnen zien is de pigmentatie goed.

 

De middelste rij bestaat uit fellere kleuren. De eerste kleur valt een beetje weg tegen mijn huidskleur, dit is een gouden kleur. De rest van de kleuren is goed gepigmenteerd, maar de laatste kleur springt er voor mij toch echt wel uit. Toch zie je ook dat deze rij oogschaduws korrelig zijn.

 

En de laatste rij. Deze kleuren vind ik het 'diepst' lijken. Het palette lijkt opgebouwd te zijn van licht naar steeds donkerder/dieper van kleur. Ook deze kleuren hebben een goede pigmentatie. De laatste kleur van dit rijtje lijkt heel erg op de laatste kleur van het vorige rijtje, hetzelfde geldt voor de blauwe kleur. De kleuren zijn alleen wat dieper, voor de rest verschillen ze bijna niet van elkaar. De rode kleur die in dit palette zit vind ik een groot pluspunt. Een rode oogschaduw is moeilijk te bemachtigen en helemaal in een budgetvariant. Dit is een budgetpalette en heeft dus een rode kleur. Een hele goede zaak! Alleen voor de rode oogschaduw zou ik dit palette al aanschaffen. 

Ondanks dat de kleuren soms op elkaar lijken, ik een paar basiskleuren mis en de oogschaduws korrelig zijn en daardoor voor fall-out kunnen zorgen, ben ik tevreden met dit palette. Vanwege de rode oogschaduw zou ik het een echte aanrader kunnen noemen, mits je eens een rode oogschaduw hebt gemist (voor bijvoorbeeld 30 april, een EK, WK, met kerst enzovoort).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...