maandag 9 december 2013

Playboy Up in Smoke: night time eye colour

Laatst in mijn shoplog zagen jullie dit palette al voorbij komen samen met het lip palette van Playboy. De review van het lip palette hebben jullie al kunnen lezen, vandaag is het tijd voor een review van het oogschaduwpalette! 

Het palette kost net zoals het andere palette €3,99 en is bij de Action te koop. Qua vormgeving is hij hetzelfde, ook van karton, maar de kleurstellingen zijn anders. Het vorige palette had rode/oranje tinten, dit palette heeft paarse tinten. Weer zijn er Playboy konijntjes verstopt tussen de bloemetjes en valt het grote Playboy konijn natuurlijk ook heel erg op. Dit palette heeft ook een naam, namelijk: Up in Smoke; night time eye colour. Dit palette is wel dikker dan het lip palette, bijna twee keer zo dik! 



Ook de kleurtjes van dit palette worden beschermd door een plasticje, maar het voordeel van dit plastic is dat het niet plakt! Met twee plakkertjes aan de zijkant wordt het plastic op zijn plaats gehouden en dit zorgt ervoor dat het palette niet beschadigd als je het plastic wil verwijderen. Een groot pluspunt ten opzichte van het vorige palette dus! 


Ik heb hier het plastic eraf gehaald. Jullie zien 10 kleuren, heel divers, zowel donker als licht. Je kunt hiermee een naturelle ooglook maken voor overdag, maar ook makkelijk een donkere uitgaanslook. Een veelzijdig palette dus! Ik denk dus ook dit palette voor veel mensen geschikt is.


Een nadeel ten opzichte van het vorige palette vind ik dat hier de kleuren op de achterkant staan. Wil ik weten hoe een kleur heet, moet ik eerst het palette dichtklappen, omdraaien, kijken hoe de kleur heet en dan heb ik pas mijn antwoord. De namen bij de oogschaduws gedrukt had ik makkelijker gevonden. Toch ben ik blij dat de kleuren wel namen hebben gekregen, dat vind ik veel leuker dan naamloze oogschaduws. De eerste vijf namen zijn van de bovenste rij oogschaduws, de laatste vijf namen zijn van de onderste rij oogschaduws.


Van links naar rechts, boven naar onder: Artic, Matter, Dust en Stellar. Artic is een mooie warme highlighter, Matter is een koele blauw/paarse kleur, Dust is een koele highlighter en Stellar is een neutrale lichtbruine kleur.


Van links naar rechts, boven naar onder: Mercury, Storm, Venus en Neptune. Allerlei planetnamen, ik vind het leuk! Mercury is een warme paarse kleur met veel shimmer, Storm is een grijze glitterkleur, Venus is een lichte lila kleur en Neptune is ook een warme paarse kleur die op Mercury lijkt, alleen met minder shimmer.


Van boven naar onder: Black Pearl en Dusk. Black Pearl vind ik niet helemaal zwart, maar meer donkergrijs. Dusk is een mooie diepe blauwe kleur. 


Ik heb eerst de bovenste rij geswatcht en daarna de onderste rij. Dit palette maakt mij wel blij met de swatches! Mooie gepigmenteerde kleuren, zelfs de lichte kleuren en met mooie shimmers. Hou je van mat, dan val je met dit palette buiten de boot, want het zijn allemaal glanzende kleuren. Wel zijn sommige oogschaduws zacht, waardoor je sneller fall-out hebt. 

Artic heeft een mooie shimmer in zich, maar deze kan wel voor fall-out zorgen, hetzelfde geldt voor Matter, Mercury en Storm. Black Pearl heeft geen shimmer, maar is heel donkergrijs met een glansje. Dust heeft ook geen shimmer, maar een glansje en is een mooie koele highlighter. Stellar, Venus, Neptune en Dusk hebben ook allemaal geen shimmer, maar glanzen wel mooi. Stellar is een mooie lichtbruine kleur die voldoende pigmentatie heeft. Venus valt minder lila uit dan ik verwachtte, maar ik vind hem wel heel erg mooi. Neptune en Dusk zijn heel goed gepigmenteerd, maar ook heel zacht, wat voor fall-out kan zorgen.

Dit palette valt mij verre van tegen. Ik vind het een echte aanrader! Leuk als cadeautje, omdat het een veelzijdig palette is met een mooie vormgeving. Zelf zal ik dit palette vaak gaan gebruiken en blijft deze zeker niet ongebruikt in mijn stash liggen!

2 opmerkingen:

  1. Ik had het echt serieus niet verwacht dat een playboy palette toch zoveel pigment zou bevatten!
    Vind het toch jammer dat ik hem niet heb gekocht toen hij bij onze action lag :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien toch nog even snel een tripje naar de Action plannen?

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...