vrijdag 6 december 2013

Playboy Pin-Up Pout: The perfect lip palette

In mijn shoplog hebben jullie hem al voorbij zien komen, het Playboy lip palette. Voor €3,99 zag ik hem bij de Action liggen en ik was toch wel heel erg benieuwd, zou het wat zijn? Ik ben gek op oogschaduw- en lippalettes, dus ik besloot deze een kansje te geven, al vond ik €3,99 voor Action begrippen wel flink aan de prijs... 

Als eerste valt me op dat het palette van karton is. Dit vind ik een minpuntje, het is dus een palette wat ik nooit mee zal nemen op reis, aangezien het daar te kwetsbaar voor is. De vormgeving vind ik dan wel heel erg mooi, dat zwarte met roze/oranje en de playboykonijntjes er subtiel in verwerkt. Natuurlijk is er ook een groot konijn zichtbaar en heeft het palette een naam! Dat vind ik ook echt een groot pluspunt, dat vind ik veel leuker ogen. 


Het palette bevat 8 kleuren lipgloss, van heftig tot nude. Weer een pluspunt. Ook hebben de kleuren namen, alweer een pluspunt! Het nadeel van de binnenkant: er zit een plasticje over de lipgloss geplakt, zodat ze niet beschadigen/er troep in komt. Goed bedacht, maar dit plastic plakt heel erg goed, waardoor je hem er moeilijk afkrijgt zonder je palette te beschadigen. 



Dit bedoel ik, ik deed heel erg voorzichtig, maar toch heeft mijn palette een beschadiging. Zonde vind ik dat. Helemaal als je dit palette cadeau wilt geven vind ik het jammer. Je geeft hem natuurlijk wel gewoon met het plastic erover, maar als iemand dan zelf het plastic eraf wilt halen, is het palette al gelijk beschadigd. Dat weerhoudt me wel een beetje om dit palette cadeau te geven. 


Het palette zonder het plastic. Veel roze/roze kleuren, toch vind ik de kleuren wel divers. Als je niet van roze kleuren houdt, dan zou ik dit palette laten liggen.

Beach Baby is een felroze kleur met een warme ondertoon. De kleur komt meer overeen met de werkelijkheid op de foto waar ik alle kleuren laat zien. Sunset is een zachtroze kleur die heel liefjes overkomt. Deze kleur klopt redelijk met de werkelijkheid. 

Coco Moment lijkt een bruine kleur met allerlei gouden glitters. Peachy is een nude kleur met een licht peachy ondertoon.

Damson is een mooie berrykleur, terwijl Stilletto felrood is. 

Coral Line is een koraal/oranje/rode kleur, Pink Pop is net zoals Beach Baby felroze, maar nu met een koele ondertoon.

Op naar de swatches! Ik ga van boven naar onder, van links naar rechts. De volgorde van de swatches is: Beach Baby, Sunset, Coco Moment, Peachy, Damson, Stiletto, Coral Line en Pink Pop.

Eerlijk gezegd vind ik de kleuren tegenvallen. Beach Baby is heel licht, helemaal niet felroze. Sunset dekt niet mooi egaal en dekt niet goed, Coco Moment is een rare paarse kleur geworden met gouden glitters. Peachy is net zoals Sunset niet goed dekkend. Damson vind ik wel mooi, maar hij had intenser mogen zijn, net zoals Stiletto. Coral Line en Pink Pop vind ik wel mooi, ze dekken mooi en zijn mooi intens. Ze lijken ook romiger te zijn dan de andere kleuren. Wel viel me op dat toen ik Coral Line aan het swatchen was, ik het gevoel had dat ik al bijna de bodem van het palette raakte. Dit gebeurde niet daadwerkelijk, dus hoeveel erin zit durf ik niet te zeggen. 

Misschien dat als ik langer met mijn vinger in de lipgloss had gezeten dat deze was gaan smelten en sommige kleuren hierdoor romiger waren geworden, maar dan verspil je ook meer lipgloss. Het palette leek zo mooi, maar stelt me ergens toch teleur. Ik had gehoopt dat alle kleuren zo waren als Coral Line en Pink Pop, dan was het echt een toppalette geweest! Nu moet ik weer extra moeite doen om ervoor te zorgen dat de kleuren er mooi uitzien op mijn lippen en daardoor blijft hij toch sneller in mijn stash liggen. Zonde! 

2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...