vrijdag 23 augustus 2013

Nieuwe camera

Opzich was ik niet ontevreden met mijn camera, een Nikon Coolpix s3300, maar ik merkte dat hij toch niet kon voldoen aan mijn verscherpte eisen. Vooral met filmen liet de camera mij in de steek en dit kreeg ik dan ook terug via Youtube. Maar ook met slecht licht foto's maken lukte niet goed. De flitser zorgde ervoor dat de foto's overbelicht werden en ik kon niet genoeg bij de instellingen aanpassen om ervoor te zorgen dat de foto's mooi werden. Ik ging me er steeds meer aan ergeren en mijn wens om een spiegelreflexcamera te kopen werd steeds groter. 
Lange tijd had ik me al in spiegelreflexcamera's verdiept, om van Nikon over te stappen naar Canon, weer te twijfelen bij een Nikon en uiteindelijk een Canon EOS 600D te kopen. Ik was al langer over deze camera aan het twijfelen, maar toen ik een mooie aanbieding zag, kon ik hem niet laten liggen. Ik heb ervoor gekozen om gelijk een heel pakket te kopen, waardoor ik eerst alles had en niet gelijk allerlei dingen erbij moest kopen. Ik heb een dus een Canon EOS 600 D gekocht met de standaard 18-55 mm lens, maar ik heb ook nog de 50 mm 1.8 lens los gekocht. Verder heb ik nog een goede cameratas gekocht, waar ik mijn camera, toebehoren en twee lenzen in kan opbergen. Ideaal dus, want hierdoor hoef ik alleen maar mijn tas mee te nemen en weet ik zeker dat ik altijd alles bij de hand heb. Als laatste heb ik ook nog een geheugenkaart gekocht met een hoge schrijfsnelheid en veel geheugen, zodat veel foto's kan maken. Al met al was ik een lieve duit kwijt, maar wat ben ik blij met mijn nieuwe camera. Nu genoeg vertelt over de praktische kant, tijd om te kijken wat voor mooie foto's hij maakt! 


Ik met mijn zusje op vakantie.


'Alsjeblieft... Geen foto's meer!'


Onze hamster Molly, afgeleid van mol, aangezien ze zwart is en op een klein molletje lijkt.


Ik met mijn lieve vriend.


Ik bij de cactusoase in Ruurlo.


Ramani! Onze ongelofelijk lieve hond.


De vakantie afsluiten met een lekker ijsje!

Al bovenstaande foto's zijn met de standaardlens gemaakt, omdat ik de camera nog niet zo lang heb, heb ik nog niet veel met de 50 mm lens gespeeld. Hieronder nog wat productfoto's, aangezien de camera hier natuurlijk ook super geschikt voor is.




Deze foto's zijn onbewerkt en genomen met mijn 50 mm lens. Zo heb je ook een beeld wat voor foto's deze lens geeft. De komende tijd zullen er nog veel artikelen komen waarbij de foto's gemaakt zijn met mijn oude camera. Dit komt omdat ik nog veel foto's heb gemaakt met mijn andere camera en hier waarschijnlijk nog artikelen over ga schrijven. Langzaam maar zeker zullen de foto's steeds meer met mijn Canon EOS 600D gemaakt worden, net zoals de filmpjes die jullie zullen zien. Hopelijk vinden jullie de foto's en filmpjes ook mooier en genieten jullie er net zo van als dat ik doe!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...