zondag 10 maart 2013

Persoonlijke update

Hallo allemaal, daar ben ik weer! Na een weekje afwezig te zijn geweest (wat me toch wel heel erg dwars zat), probeer ik weer te gaan bloggen. Het zit zo, stage vreet mijn energie allemaal op. Nu moet ik zeggen dat ik in vergelijking met mijn mede-studenten ook veel meer doe, maar dit is geen excuus om mijn blog te verwaarlozen. Ik heb gewoon geen tijd gehad en wat baalde ik ervan! Ook om andere blogs te lezen had ik geen tijd, dus ik heb gisteren flink bij moeten lezen. Bloglovin gaf namelijk 254 ongelezen artikelen aan. Artikelen, maar niet die van mijn blog...

Ik hou ervan om bij een maand te zien dat elke dag een artikel online is gekomen, wat dus nu niet het geval is. Tijd om hier verandering in te brengen! Wat ga ik doen? Eerst vooruit schrijven! Zodat jullie niet zonder artikelen komen te zitten. Maar wat ga ik nog meer doen? Als goedmakertje komen er nog artikelen online op de dagen dat er eerst geen artikel online is gekomen. 1 maart was het laatste artikel van mijn hand en 4 maart die van Femke. Dit betekent dat er 8 artikelen nog online moeten komen. Flink doorwerken, maar wat zal ik blij zijn als het me lukt. Het voelt voor mij niet goed (ja ik ben een perfectionist), dus daarom wil ik het graag veranderen. De komende tijd kunnen jullie dus veel artikelen van mij verwachten!

Op stage gaat het heel erg goed, maar het is echt hard werken. Ik heb 11 'eigen kinderen' en 5 'pleegkinderen'. Eigen kinderen houdt in: kinderen die ik behandel, behandelplannen voor schrijf, overleg voor voer op scholen e.d., de gesprekken met de ouders, de administratie, alles dus wat bij logopedie komt kijken. Pleegkinderen zijn kinderen die ik alleen behandel en heb ik gesprekken met de ouders, hiervoor schrijf ik geen plannen, hoef ik de administratie niet helemaal alleen te doen en het overleg op scholen hoef ik niet te leiden. Hier heb ik dus veel minder werk aan, maar het is en blijft druk. Vooral mijn stagedagen zelf vreten energie en dan kom ik bekaf thuis waar nog 10.000 dingen op mij wachten. Wat ik niet had verwacht is dat ik meer moe word van kinderen die stil zijn en waar ik alles uit moet trekken dan van kinderen die ik moet remmen, omdat ze me door de kamer stuiteren.

Het zijn allemaal hele leuke en lieve kinderen en ze vinden mij (tot nu toe) allemaal ook heel erg aardig. Dat scheelt natuurlijk ook heel erg. Ze doen allemaal leuk mee en vinden het ook leuk om te komen. Zo leuk zelfs dat ze niet meer weg willen of de volgende keer nog eerder willen komen. En leg dan maar eens uit dat het niet kan... Ik zit nu op een kwart van mijn stage, maar ik hoop niet dat het in zo'n tempo doorgaat, want ik vrees dat ik het dan niet vol ga houden. Vandaag is het voor het eerst dat ik niet overdag heb geslapen. De rest van de week heb ik na stage of tussen de middag geslapen, omdat ik het anders echt niet vol kon houden. Niet bepaald normaal, maar wel echt noodzakelijk. Ik probeer er meer ritme in te krijgen en alles te plannen, maar ik ben tot de conclusie gekomen dat er echt te weinig uren in een dag zitten. Iemand die nog wat uurtjes over heeft voor mij?

Vandaag zou eigenlijk My Lovely Life online komen, maar door de omstandigheden is deze naar morgen verplaatst. Hopelijk hebben jullie mijn artikelen niet teveel gemist en zijn jullie blij dat er de komende tijd veel artikelen online komen. Hoe is het nu met jou?

8 opmerkingen:

  1. Poeh, zo'n stage is zeker wel heftig!! Probeer inderdaad ook even je rust te pakken, want anders moet je zometeen met je stage én je blog stoppen. Geef nu je prioriteit aan je studie, want dat is nu gewoon heel belangrijk. En ik denk dat iedereen dat wel begrijpt!
    Heel veel sterkte en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve comment! Ik ben zeker niet van plan mijn blog te gaan stoppen, maar mijn studie moet inderdaad voorgaan ;)

      Verwijderen
  2. Ik vind het helemaal niet erg als er eventjes iets niet online komt. Soms heb je gewoon geen tijd om te bloggen en ik denk dat iedereen dit wel heeft. Zelf heb ik momenteel door privé omstandigheden ook minder tijd voor mijn blog aan de ene kant vind ik dat vervelend maar aan de andere kant moet je soms ook gewoon aan jezelf denken! Ik ben benieuwd na de artikelen die eraan komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik ga zo snel mogelijk de achterstand inhalen :)

      Verwijderen
  3. Heel veel succes met je stage. Rust is belangrijk. Zelf ben ik ook erg druk met school maar vooruit schrijven helpt oneindig veel.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik schrijf normaal vooruit, ik had voor 3 weken vooruit geschreven, maar ja, als je geen tijd hebt om nieuwe artikelen te schrijven, raken je artikelen vanzelf op :(

      Verwijderen
  4. Iedereen heeft het wel eens druk hoor meis, maar misschien is vooruitschrijven dan idd een goede oplossing :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat doe ik ook altijd :) Maar ik heb nu gewoon geen tijd om vooruit te schrijven en mijn artikelen waren op :(

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...