vrijdag 1 maart 2013

Essence Vintage District Blush


Volgens mij heb ik nog nooit zo uitgekeken naar een collectie als naar de limited edition Vintage District van Essence. Vooral de blush vond ik prachtig en ik was doodsbang dat ik te laat zou zijn en dat hij uitverkocht was. Nu ik stage loop, kom ik namelijk veel minder in de stad of in het winkelcentrum, ik moet er namelijk speciaal voor heen, aangezien het helemaal de andere kant op is. Ik begon bang te worden toen ik in beautybloggersland al een aantal artikelen over deze collectie zag verschijnen en ben als een gek naar het Kruidvat gesjeest, maar nee hoor, nog geen nieuwe limited edition.





Na een paar keer voor niets heen te zijn geweest, lag hij er ineens. Het display was niet heel vol meer, er lagen nog maar 2 blushes. Natuurlijk moest ik er eentje meenemen. €3,39 voor een blush is voor Essence begrippen nog best aardig geprijsd, maar het is ook zo’n pareltje!
Ik wist al dat het gouden een overspray is en eigenlijk vind ik het geen eens zo erg. Met overspray is de blush voor mij veel te donker. De overspray laat trouwens wel heel erg makkelijk los, blazen is al bijna genoeg om de gouden kleur/glitters in het rond te laten vliegen. Onder de overspray zit gelukkig nog wel een kleur verstopt! Dit vind ik echt een pluspunt, omdat het de blush toch nog een beetje speciaal maakt. Onder de overspray zit een mooie donkere kleur die je zou kunnen gebruiken om licht te shapen en dan erover de blush aan te brengen.


De blush zelf is niet super gepigmenteerd, maar dat vind ik ook niet zo erg. Dan hoef ik tenminste niet zo ontzettend voorzichtig te zijn dat ik niet met clownswangen voor de dag verschijn. Het is een mooie peachykleur die ervoor zorgt dat ik een gezond blosje op mijn wangen krijg. Deze kleur vind ik vooral in de zomer heel erg mooi als ik ietsje bruiner ben, nu neig ik toch wat meer naar roze kleuren.


De kleuren vind ik heel erg mooi, maar ook het patroontje dat in de blush gedruk zit spreekt mij aan. Hij vervaagt niet heel erg snel, dus je kunt er een langere tijd van genieten! Het doosje waar de blush inzit oogt een beetje goedkoop. Het is niet super stevig en dat vind ik het enige minpunt aan deze blush. Ik ben bang dat ik het doosje kapot maak en daarmee de blush. Voor de rest vind ik deze blush echt een aanrader!


Heb jij deze blush al kunnen bemachtigen of iets anders van de Vintage District collectie van Essence? 

4 opmerkingen:

  1. Ik heb nog niets van de collectie gekocht! Moet nog eventjes een keer langs de kruidvat, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk ligt er dan nog wat in het schap!

      Verwijderen
  2. de blush is echt prachtig ! hij is alleen met de gouden overspray nog net een stukje mooier, jammer dat deze zo snel vervaagt ! ook ik heb hem kunnen bemachtigen en het is een mooie aanwinst voor mn stash !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mij is de gouden overspray te donker, dus ik vind het niet zo heel erg ;)

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...