dinsdag 5 februari 2013

Persoonlijke update

Vandaag weer eens een persoonlijke update! De laatste tijd is het best rustig geweest rondom mijn blog.  Elke dag komt er wel een artikel online, maar toch. Ik heb het de laatste tijd heel erg druk gehad met school en dit is nog steeds zo. Ik zit nu in het derde jaar, wat betekent dat ik dit jaar voor het eerst stage zou gaan lopen. De meeste van mijn jaargenoten liepen stage van september tot februari, ik deed het anders. Ik had besloten om eerst mijn minor te gaan doen, aangezien Logopedie & Audiologie sowieso werd aangeboden in het eerste semester en het nog de vraag was of deze minor het tweede semester weer aangeboden zou worden. Audiologie staat voor het gehoor, dus bij de minor staat de logopedie in combinatie met gehoorproblemen centraal. Een hele leuke minor, maar wel moeilijk. Het is namelijk een minor op bachelor niveau, het niveau wat je behaalt in/aan het einde van het vierde jaar. Aangezien ik op dit moment in het derde jaar zit, was dit wel aanpoten. Ik weet nog niet of ik alle toetsen heb gehaald. Er waren vijf toetsen, een vaardigheidstoets, een paper, een reflectieverslag, een casustoets en een meerkeuzetoets. Ik weet dat ik mijn vaardigheidstoets heb gehaald en dat is de toets waar ik het meest tegenop zag. Ik ben heel erg blij dat ik deze in ieder geval heb gehaald en zou het ook minder erg vinden als ik de rest van de toetsen niet heb gehaald. Natuurlijk hoop ik dat ik ook wat van de overige toetsen heb gehaald, maar dit is nog afwachten.

Op dit moment loop ik dus stage. Dit doe ik in een Centrum voor Kinderfysiotherapie en Logopedie, 20 minuutjes fietsen vanaf mij vandaan. Ideaal dus. Gelukkig is er ook een bushalte dichtbij, voor als het slecht weer is. Een minpuntje is wel dat er maar een bus per uur teruggaat en dit net voor het hele uur is. Meestal heb ik tot het hele uur stage, wat betekent dat ik zo'n 50 minuten moet wachten op de bus. Gelukkig wordt het straks weer mooier weer! Ik heb nu mijn eerste week gehad en ik vind het echt super leuk! Het is wel druk, maar ik leer er super veel. Ik had de afgelopen week na elke stagedag hoofdpijn van alle indrukken. Mijn project komt er nog bij, dus ik zal het vast nog drukker gaan krijgen, maar ik vind het echt heel erg leuk, dus dat scheelt een hoop.

Dat ik het nu zo druk heb, begin ik wel te merken aan mijn site. Ik had als goed voornemen dat ik meer vooruit ging schrijven, maar hier heb ik gewoon echt geen tijd voor op dit moment. Ik probeer het wel, maar dan is het meestal voor twee dagen. Ik moet echt beter gaan plannen en ook strakker. Dit is een proces waarin ik moet gaan groeien, vooral omdat ik nu ook beter weet wat de stageplek van mij verwacht. Ik hoop hierin nog een beter evenwicht te vinden, omdat ik het niet fijn vind hoe ik nu met mijn blog omga.

Verder gaat het super goed. Alles lijkt op rolletjes te lopen en daar ben ik heel blij om. Ik heb al super mooie complimenten gehad op stage. Dingen waar ik vroeger tegen aan liep, zoals spontaan zijn, initiatief nemen, ik merk gewoon dat het beter gaat. Ik merk dat ik tijdens mijn opleiding heel erg ben gegroeid, waardoor het nu allemaal een stuk makkelijker gaat. En daar ben ik blij om, vooral omdat ik dacht dat het nooit ging komen. Tot zover mijn persoonlijke update op dit moment, jullie zijn nu weer helemaal op de hoogte over mijn schoolsituatie. Hoe gaat het met jullie?

1 opmerking:

  1. Ik snap wel dat je het druk hebt, iedereen heeft zo z'n drukke periodes!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...