vrijdag 15 februari 2013

Dupevergelijking Starglazer vs Essence

Ik heb het nu al een aantal keer gezegd, nummer 304 van Starglazer lijkt op Choose Me! van Essence. Deze prachtige kleur is helaas niet meer te koop, terwijl het flesje wel steeds leger raakt. Een mooie dupe is dus altijd meegenomen. 


Ik heb van elke nagellak twee laagjes aangebracht. Links is Essence, rechts is Starglazer. Het eerste verschil wat opvalt is dat Essence veel dieper van kleur is. Ook lijkt Essence een groenige gloed over zich heen te hebben, wat bij Starglazer mist.


Hier zie je toch een heel klein beetje dat Starglazer ook een soort groenige glans over zich heen heeft. Ook zie je duidelijk dat ze beiden glitters bevatten, al lijken die van Starglazer meer op kleine flakies. 

Zo op zichzelf is Starglazer geen dupe van Choose Me! Toch denk ik dat je wel dicht in de buurt kan komen. Bijvoorbeeld door een donkergroenige/blauwige lak onder Starglazer aan te brengen. Ook doet een extra laagje of misschien twee van Starglazer al heel veel, de lak wordt dan ook wat donkerder. Niet zo donker als die van Essence, maar het begint erop te lijken. Ik denk ook dat het komt dat de substantie van Starglazer ook een stuk dunner is dan die van Essence is, waardoor hij minder goed dekt. Ik vind het jammer dat het niet gelijk een dupe is, maar ik ben ook blij dat hij er in ieder geval een beetje op lijkt. Ik hoop met wat verschillende onderkleuren uitproberen in de buurt te komen van Choose Me! en dat ik zo mijn eigen dupe-combinatie creĆ«er. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...