dinsdag 12 februari 2013

Color Me Crazy!

Ik heb de overige drie palettes van Max ook weten te scoren. Dit palette viel me toen gelijk op, maar ik had nog geen eens gezien dat het een mat palette was. Ik gebruik niet veel matte kleuren, omdat ze moeilijk te vinden zijn in allerlei kleuren. Of in ieder geval: bij budgetmerken. Een leuke verrassing dus, mits het pigment goed is. Het is namelijk bekend dat bij matte kleuren de pigmentatie soms veel minder is. Waar het precies aan ligt, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het zo is.





Ik was dus ook zeer benieuwd hoe de pigmentatie zou zijn van deze kleuren. Het zijn wel hele diverse kleuren, alle kleuren van de regenboog zitten erin. Ik mis alleen wel een mooie dieppaarse. Paars is namelijk in vergelijking met de rest maar zwak vertegenwoordigd.


De bovenste rij, wat een tegenvaller. De oogschaduws zijn keiharde en er komt bijna geen pigment vanaf. Als ik zo de swatch zie, vind ik dat de camera een positieve foto heeft genomen. Ik heb echt lopen drukken en wrijven in de oogschaduw, maar nee, ze zijn keihard.... Jammer jammer, want het zijn echt hele mooie kleuren! De eerste kleur is lichtroze, de tweede wat meer oudroze/koraal, de derde oranje, de vierde lichtgroen, de vijfde zachtgeel en de laatste lichtblauw. 


De eerste drie oogschaduws waren niet zo hard en hier komt dan ook een supergoed pigment vanaf. De eerste kleur is lichtroze, de tweede kleur is bijna fluorroze, zo knallend is hij! Dit geld ook voor de derde kleur, maar dan in het oranje. De vierde kleur is een soort limoenkleurtje, deze is niet egaal en het pigment is ook gelijk een stuk minder. De vijfde kleur valt nog mee, dit is een soort minty kleurtje. Het pigment kan beter, maar ik vind het voor zo'n lichte kleur niet heel erg slecht. En de laatste kleur.... wacht, welke kleur? In deze oogschaduw heb ik zo'n 5 minuten lopen wrijven, drukken, boenen, niet nada noppes. Als ik hem nat maakte kwam er dit vanaf. Een schim, bijna niet zichtbaar. Het moet een lila kleur voorstellen, maar eerlijk gezegd zie ik er niets van. Bummer!


Het is wat met de eerste drie kleuren, ook bij de onderste rij hebben deze kleuren een prima pigmentatie. De eerste kleur vind ik een kruising tussen de twee eerste kleuren van de middelste rij, een hardroze kleur dus. De tweede kleur is rood, wat ik heel bijzonder vind. Rode oogschaduw is heel erg moeilijk te verkrijgen en dit is een matte rode oogschaduw met goed pigment! Ben je hiernaar op zoek, is dit palette dus echt al de moeite waard. Daarna komt een peachy oranje oogschaduw, ook met een goed pigment. Na deze kleur neemt het pigment alweer af. De vierde kleur is een gele kleur, waarvan het pigment niet denderend is. De vijfde kleur is lichtgroen, deze oogschaduw is heel korrelig en het pigment is niet om over naar huis te schrijven. Als laatste kleur een lichtblauwe kleur, hiervan is het pigment wel weer goed. 

Wisselende gevoelens bij dit palette. Het leek zo mooi en toch stelt het me teleur. Maar daar tegenover staan weer een aantal mooie knalkleuren die dan wel weer de moeite waard zijn. Ik denk dat je echt voor jezelf de afweging moet maken of jij voor een paar mooie kleurtjes die €1,49 neer wil leggen. Ik persoonlijk vind dit palette zijn geld wel waard, al alleen vanwege de rode oogschaduw. Ook zitten er een paar andere mooie kleuren tussen die ik wel regelmatig gebruik. Toch wil ik proberen of ik iets met die andere kleuren kan, misschien met een witte basis eronder ofzo? Hiermee ga ik dus nog experimenteren. Ik ben benieuwd of mijn palette de enige is waar de ene oogschaduw super gepigmenteerd is en waar van de andere geen kleur af is te krijgen of dat alle palettes dit hebben. Als alleen mijn palette dit namelijk heeft, waar ik eigenlijk niet vanuit ga maar toch, dan ga ik een nieuw palette kopen, want elke keer als ik het palette open, denk ik: wat zijn het toch prachtige kleuren. 

Ik vroeg me trouwens af hoe ik de palettes uit elkaar moest houden, ik dacht namelijk dat er geen naam op stond, maar op de achterkant van het palette zit een rond stickertje met de naam erop. Altijd handig! 

2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...