dinsdag 22 januari 2013

Uit de oude doos

Vandaag heb ik wat foto's uit de oude doos voor jullie. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!


Mijn zusje en ik met onze eerste konijntjes. In totaal hebben we vier konijnen gehad, op dit moment hebben we er nog eentje. Als deze ook overlijdt, nemen we geen nieuwe konijnen meer. Best raar, want we hebben al zo lang konijnen!


Mijn zusje, mijn nichtje en ik. De enige kleindochters aan die kant van de familie. Hierna zijn er alleen maar jongens bijgekomen.


Een van mijn eerste paardrijlessen. Het is een hele kleine pony, maar toen was hij voor mij groot. Ik was hier 7. Dit ben ik met Surprise. Surprise is afgelopen jaar overleden op 44-jarige leeftijd. 


Ik groeide (iets) en de pony's groeiden met mij mee. Dit ben ik met Blue-Devil. Blue-Devil is afgelopen zomer met pensioen gegaan.


Dit ben ik met mijn instructeur en Candy. Candy is vier jaar geleden overleden.


Ik met een van mijn lessen. Van links naar rechts: Blue-Devil, met pensioen, Rosita, met pensioen, Blondy, manegepony op een andere manege, ik op Berend, met pensioen, Kitty, overleden, Thora, verkocht als eigen pony, Flippo, staat nog bij ons op de manege.


Ik stapte zelfs verkleed op een pony, niets was te gek. Hier zie je mij als Kerstman op Kitty. Kitty is helaas overleden. Grappig feitje, ik had een kussen onder mijn vest om een dikke buik te creƫren, maar kon hierdoor niet meer opstappen! Ik moest er met een trappetje en een duwtje onder mijn kont op klimmen.


Ik op Rosita, mijn verzorgpaardje. Helaas stond ze ver weg en kon ik er lang niet zo vaak naar toe als ik wou. Ik heb wat meegemaakt met dit paardje, ze was behoorlijk eigenwijs en wou lang niet altijd doen wat ik wou. 


Ik paste zelfs nog op Shetlanders! Dit ben ik met Cappuchino in Ponypark City in Slagharen. Je had een heel weekend een pony voor jezelf waarop je zoveel mocht rijden als je wou en je zoveel kon knuffelen als je wou. Natuurlijk mocht je je pony niet bekaf rijden. 


Het zit volgens mij gewoon in de familie. Hier zie je mijn zusje op Berend, met mij ernaast. 


Ook gingen we vaak op pad met de pony's om activiteiten te verzorgen op feestweken. Hier rij ik voorop met Berend, daarachter Kitty, Nakito, is nu met pensioen samen met Berend, Flippo, Rosito, Pable, verkocht, Mistral, verkocht, Twingo, verkocht, staat nu als eigen pony op de manege en Snowy, ook verkocht. 


Ik werd groter en maakte de overstap naar de paarden. Hier zie je mij op Jose, die sinds afgelopen zomer met pensioen is. Jose schopte net voordat ze weg ging mij nog even tegen mijn knie aan, waardoor ik nog steeds met een peesblessure loop. Altijd leuk, zo'n herinnering ;)


Ook in de vakanties kon ik niet zonder paardrijden. Hier zie je mij op Barney op een manege in Groenlo. 


Een van mijn eerste wedstrijden op Blondy. 


Ik groeide natuurlijk en de paarden groeiden met mij mee haha. Was het maar zo'n feest! Hier zit ik op Luvius, Luvius is overleden aan een hersenbloeding.


Ik bleef rijden op de manege in Groenlo, elke vakantie weer. Dit ben ik op Rosa. Helaas is de manege verkocht, dus ik weet nog niet of ik dit jaar wel kan rijden.


De paarden werden steeds groter. Dit ben ik op Sarantos. Hij heeft een schofthoogte van 1,76 m, dit betekent dat hij bij zijn rug zo hoog is. Dat is groter dan ik zelf ben! Ik sta ook altijd hem op mijn tenen te poetsen en dan nog kan ik niet zien of zijn rug schoon is. Ik ben er al een aantal keer opgestapt dat ik ineens een grote moddervlek op zijn kont zag haha. 

Jullie hebben nu mijn paardrijontwikkeling gezien haha. Ik merk dat ik de laatste tijd echt veel minder foto's maak, dat zou ik echt meer moeten doen! Ik rij sinds mijn 7e, dit betekent dat ik dit jaar alweer 14 jaar op de rug van een paard te vinden ben. In al deze jaren heb ik veel afscheid moeten nemen van paarden, of dat ze werden verkocht of dat ze met pensioen gingen of dat ze overleden. Gelukkig kwamen er nieuwe paarden voor terug, die mij weer heel veel hebben geleerd. Af en toe wou ik dat ik nog jong was, vooral als er leuke pony's op de manege staan waar ik nog al te graag op zou willen kruipen. 

Ik wil binnenkort even de fotoboeken induiken om meer jeugdfoto's van mij op te zoeken. De paardenfoto's heb ik allemaal zelf op mijn kamer, maar voor mijn jeugdfoto's moet ik even de kast in! Dus binnenkort deel 2!

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...