dinsdag 13 november 2012

Primark palette

Sinds kort hebben ze bij de Primark ook make-up. Toen ik het schap zag, moest ik hier natuurlijk even tussen snuffelen. Uiteindelijk heb ik twee oogschaduwpalettes meegenomen, waarvan ik vandaag de eerste ga reviewen. Voor €2,50 per stuk nam ik ze mee, maar zijn deze goedkope paletten wel de moeite waard om te kopen?


Ik had een review gelezen van het glitterpalette van de Primark, dit zou een drama zijn. Deze heb ik dus laten liggen. Er lagen geen testers, dus ik heb geen swatches kunnen maken. Ik nam mijn palettes dus op de gok mee. Het uiterlijk van het palette doet me denken aan een Too Faced palette, ook omdat er een oog op de voorkant staat. Ik vind het heel mooi. Nadeel is wel, omdat hij zo groot is, is hij niet heel makkelijk op te bergen. Hij neemt veel ruimte in beslag.


Als eerste superleuk dat de oogschaduws namen hebben! Ik vind het lettertype niet heel erg leesbaar, maar het is toch leuk. Sorry voor de oogschaduws waar ik al met mijn vingers in heb gezeten. Zoals jullie weten ben ik al mijn foto's kwijt. Een voordeel, je ziet dat je na een keer swatchen de pan nog niet heb geraakt, terwijl dit wel het geval bij het glitterpalette. 


De swatches, ik vind de shimmery kleuren beter gepigmenteerd dan de matte kleuren. Toch valt de pigmentatie me heel erg mee. Sommige kleuren zijn heel goed gepigmenteerd, maar er is geen een kleur die echt slecht gepigmenteerd is.
Van links naar rechts: Never Nude, Night Owl, Moon Beam, Game Over, Belilah, Ice Queen, Fools Gold, Stone Gold, No Drama en Damson


De bovenste rij van de oogschaduws, je ziet dat de vierde kleur wat minder gepigmenteerd is.
Van links naar rechts: Never Nude, Night Owl, Moon Beam, Game Over, Belilah


De onderste rij van de oogschaduws, ook hier is de vierde kleur wat minder gepigmenteerd
Van links naar rechts: Ice Queen, Fools Gold, Stone Gold, No Drama en Damson

Het valt dus op dat de matte kleuren mindere pigmentatie bevatten dan de shimmery kleuren. Ik vind dat de kleuren niet heel goed bij elkaar passen, maar dat je er toch een hele mooie ooglook mee kan maken. Er zitten basiskleuren in met wat accentkleuren. Ik heb dit palette nog niet gebruikt om looks mee te maken, maar dit zal niet lang meer duren :) 

Binnenkort review ik het tweede palette, wat ik eigenlijk nog mooier vind dan dit palette. Dat belooft nog wat!

6 opmerkingen:

  1. Ik vind hem helemaal niet slecht! Ik durfde ze laatst niet mee te nemen bij primark ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook getwijfeld, maar ben blij dat ik ze mee heb genomen! Misschien voor jou de volgende keer?

      Verwijderen
  2. Ik ben nog nooit bij de primark geweest hahah XD

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...