vrijdag 30 november 2012

Essence mascara's

Al een poos had ik deze mascara's in huis, maar ik heb ze nog nooit getest. Tot de zomervakantie, ik had een waterproof mascara nodig en ik bedacht me ineens dat ik er nog eentje had liggen. Daarna heb ik ook de andere twee getest, benieuwd wat ik ervan vond? Kijk dan vooral verder.


Van links naar rechts: Volume Curl, Volumeboost Waterproof en Volumeboost. De middelste heb ik dus op vakantie kunnen testen. De mascara's komen uit de Get Big Lashes lijn en de verpakkingen en borstels zijn dus ook echt groot.




Als eerste wat foto's van mijn 'naakte' wimpers. Mijn wimpers zijn lang, maar blond. Hier op de foto lijkt het nog heel wat, omdat het zo dichtbij gefotografeerd is, maar vanaf een afstandje zie je bijna niets. 

Als eerste de Volume Curl


Het borsteltje bestaat uit haartjes met een lichte kromming. Zelf vind ik siliconen borsteltjes fijner om me te werken. 




Zoals jullie kunnen zien op de onderste foto's kan ik niet goed de aanzet van mijn wimpers bereiken met dit borsteltje. Hij verlengt mijn wimpers wel goed, maar geeft naar mijn mening niet genoeg volume. Mijn wimpers zijn een beetje sprietjes. Mijn onderwimpers vind ik dan wel weer heel erg mooi.


Weer een haren borstel, deze heeft veel mascaraklonten, vooral aan het eind van de borstel. Deze borstel is gewoon rond. Dit is de Volumeboost Waterproof




Sorry voor het haartje(?) op de laatste twee foto's. Ook met deze mascara bereik ik mijn wimperaanzet niet zonder mijn hele ooglid eronder te smeren. Mijn onderwimpers vind ik vreselijk, er zit meer mascara op mijn huid dan op mijn wimpers. Ook vind ik de mascara zich niet gelijk verdelen, waardoor ik klontjes krijg op mijn wimpers. Nee dit vind ik geen fijne mascara. 


De laatste is de Volumeboost. Een beetje ovaalvormige borstel met haren. 




Deze mascara laat me het beste bij mijn wimperaanzet komen, maar verlengt mijn wimpers niet echt. Hij maakt mijn wimpers wel dikker, dus dat is wel mooi. 

Deze mascara's zijn het niet voor mijn wimpers, geven ze lengte, mis ik volume en andersom. Ik denk dat het ook voor een deel aan de borstels ligt, met siliconen borstel kan ik beter omgaan dan met borstels van haren, maar dit is natuurlijk persoonlijk. De mascara geeft niet af, terwijl ik vettige oogleden heb en ook blijven mijn wimpers flexibel. Dit vind ik zelf een groot pluspunt. Misschien kan de mascara met een ander borsteltje aanbrengen, maar dit vind ik persoonlijk wel een hoop gedoe.
De waterproof versie kost €2,49, de andere twee mascara's €2,29. Geen geld dus. Als jij van mascara's met zo'n borstel houdt, zal ik zeker eens een kijkje gaan nemen. Heb jij weleens een mascara van de Essence Get Big Lashes geprobeerd en wat vond jij ervan?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...