vrijdag 9 november 2012

Budgetkwasten: aan- of afraders?

De laatste tijd heb ik een aantal kwasten gekocht. Al deze kwasten zijn budget en gewoon in de winkel te koop. Vandaag is het tijd om jullie te laten weten of deze kwasten aanraders of juist afraders zijn. Want goede budgetkwasten die gewoon in de winkel verkrijgbaar zijn, dat is altijd mooi meegenomen!


Als eerste deze poederkwast van de Hema. Voor €4,- was deze kwast van mij.


Deze kwast is zo ongelofelijk zacht! Het is helemaal niet erg om met deze kwast je gezicht te moeten poederen. Hij laat geen haren los bij mij. Met deze kwast ben ik heel erg blij en ik vind het echt een aanrader. Hij is er ook met een korte steel. Ik ben bewust voor de langere steel gekozen, omdat deze beter in mijn beker past. De kwast met korte steel is handig als je de kwast mee wil nemen in bijvoorbeeld je make-up tasje. 


Als tweede de kwast van de Primark. Deze kostte €1,50, geen geld voor een kwast. Maar dan moet het ook een goede kwast zijn, anders is het weggegooid geld. Jammer genoeg is dit weggegooid geld. Misschien ga ik er later nog anders over denken, maar ik heb nu nog niets positiefs aan de kwast ontdekt. Hij verliest als eerste ontzettend veel haren! Ik heb hem nu al 3x gewassen en hij blijft haren verliezen. Hij is niet superzacht, maar ook niet prikkend. De zijkant van de haren is zacht, maar de bovenkant is wat stugger. Helaas gebruik je niet de zijkant van de kwast, nog een minpuntje dus. Als laatste, hij is heel groot. En als je hem met een poeder wil gebruiken, gebruik je alleen het midden van de kwast. De haren gaan namelijk heel erg uit elkaar staan. Ik zit eraan te denken om er een elastiekje om te doen en te kijken of ik hem dan voor poeder kan gebruiken. Ik zou deze kwast dus niet aanraden, gewoon omdat je hem niet fijn en gelijk kan gebruiken. Ik moest hem eerst wassen en nu nog een aantal keer, want hij laat nog steeds haren los en improviseren hoe ik hem kan gebruiken. Geen goede kwast dus.


Deze smokey eye brush komt bij de Hema vandaan en kost ook €4,-. Hiervoor krijg je twee kwasten, een pencilbrush en een angled brush. Normaal hou ik niet zo van dubbelzijdige kwasten, omdat je hem altijd op een kant neerzet waardoor deze kwast minder wordt. Nu vind ik het minder erg, omdat je er een hoesje bijkrijgt. Hierdoor kun je je kwast opbergen zonder dat een kwast het gewicht moet dragen. Hierdoor gaan namelijk de haartjes uit elkaar staan. 



Sorry voor de vage foto! Ik had deze al in het artikel gezet en niet gezien dat hij vaag was. Doordat mijn laptop is gecrasht is dit de enige foto die ik heb.

De pencilbrush kun je gebruiken om kleur aan te brengen in je crease, hij is aardig klein dus dit kun je precies doen. De angled brush zou je kunnen gebruiken voor eyeliner, maar hier vind ik hem zelf dik voor. Ik denk dat ik hem ga gebruiken als wenkbrauwkwastje of voor oogschaduw onder mijn onderste wimperrand. Ik ga wel proberen of ik er een mooie dunne lijn eyeliner mee kan zetten, misschien verrast deze kwast me daarin wel!


Er zit zelfs nog een kartonnetje bij die uitleg geeft waar je de kwasten voor kunt gebruiken. Een ronde kwast gebruiken voor oogschaduw aanbrengen op het bewegend ooglid lijkt me niet ideaal, maar je zou hem hiervoor natuurlijk wel kunnen gebruiken. Kwasten zijn altijd multi-functioneel. Ik gebruik meerdere kwasten op meerdere manieren. Ik vind deze kwast echt een aanrader!

Twee aanraders dus en een afrader. De kwasten van de Hema zijn niet zo slecht, maar pas wel op met de 'oude' lijn! Deze lijn bevat kwasten met prikkende haren, echt totaal niet fijn! Vooral de poederkwasten zijn dramatisch. Heb jij nog meer aanraders voor budgetkwasten die gewoon in de winkel verkrijgbaar zijn?

6 opmerkingen:

  1. Ik vind de kwasten van de Hema echt heel erg fijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De eerste kwast ziet er wel fijn uit! Volgens mij heeft hema zijn kwasten echt verbeterd de laatste tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt :) De oude lijn was echt crap, maar de nieuwe lijn is gewoon echt goed!

      Verwijderen
  3. De nieuwe poederkwast ziet er echt leuk uit en zo velen beter dan die van de oude lijn (die is echt slecht)! Beauty tools van de Primark en Action laat ik eigenlijk gewoon liggen, omdat ik niet geloof dat er kwaliteit in zit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! Ben ik helemaal mee eens :) Naja mijn blushkwast van de Primark was/is wel supergoed, dus ik had gehoopt dat dit ook een goede poederkwast zou zijn voor weinig geld. Maar ja helaas ;)

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...