vrijdag 21 september 2012

Persoonlijke update: school en vooruit werken

Vandaag is het ook weer tijd voor een persoonlijke update! School is alweer een tijdje begonnen en ik zit weer helemaal in het ritme. Waar ik eerst via twitter riep dat ik maar weinig naar school hoefde en ik mijn blog niet hoefde te verwaarlozen, kom ik hier nu op terug. Ja ik hoef maar heel weinig naar school. Ik word geacht 6 uur in de week op school te verschijnen, verdeeld over 2 dagen. Maar ik word ook geacht om alle stof die ik moet leren thuis te behandelen.... Dit betekent dus dat ik veel huiswerk heb.
Mijn week ziet er meestal zo uit:
maandag allerlei klusjes in en rondom huis doen, shoppen, laatste dingetjes voor school afmaken, huiswerk inleveren
dinsdag hele dag naar school
woensdag huiswerkdag voor twee vakken
donderdag in de ochtend naar school, 's middags klusjes doen, shoppen, huiswerk maken waar ik woensdag niet aan toe ben gekomen
vrijdag: huiswerkdag voor een vak
zaterdag: paardrijden, klusjes doen, afspreken met vriendinnen, bloggen
zondag: bloggen, met familie zijn, relaxen

Natuurlijk is dit een optioneel schema ;) Ik ga echt niet elke week twee keer shoppen of drie keer klusjes doen. Woensdag en vrijdag zijn mijn huiswerkdagen geworden. Ik heb drie vakken, AFP, GAF en Audiologisch Onderzoek. Audiologisch Onderzoek is een vak waarbij ik heel erg veel in de les moet doen. Hier heb ik dus niet heel erg veel huiswerk voor, meestal moet ik me verdiepen in een onderzoek of hoe een meting gaat, wat de metingsresultaten inhouden enzovoort. Dit vak heb ik donderdag en meestal doe ik het huiswerk woensdag. Ik heb niet heel erg veel huiswerk, dus soms pak ik het er vrijdag ook nog wel bij. Het nadeel is dan wel dat het donderdag al wel aardig is weggezakt en ik dan in de les niet altijd meer precies weet hoe ik de meting aan moet pakken. GAF is een vak dat heel theoretisch is, hiervoor moet ik veel lezen. Gelukkig ben ik hier nu nog niet heel erg lang mee bezig, het is nu eigenlijk de basis van natuurkunde en ik snap het goed. Dit scheelt mij heel erg veel tijd en ik doe dit ook altijd woensdag. AFP is een vak dat heel erg theoretisch is. De basis van dit vak heb ik in het eerste jaar gehad en wij gaan hier nu op verder. Voor dit vak moet ik veel lezen, opdrachten maken, presentaties voorbereiden en hier ben ik heel lang mee bezig. Ik trek daarom hier ook de hele vrijdag voor uit. Ik ben dan de hele dag bezig met huiswerk. Heb ik het nog niet af, maak ik het maandag af en stuur ik het op.

Ik ben dus heel erg veel bezig met school, terwijl ik helemaal niet veel naar school moet. Ik heb dus een beetje te optimistisch gedacht aan het begin van het jaar ;) Gelukkig red ik het allemaal nog, loop ik helemaal niet achter en snap ik het allemaal. Ik ben heel erg blij dat ik aan vooruit schrijven doe. Voordat school begon, had ik tot halverwege september vooruit geschreven. Ik wist niet hoe druk ik het zou hebben met school en wou niet gelijk in de stress zitten. Langzaam maar zeker zag ik mijn geplande artikelen dalen. Vandaag is het moment aangekomen dat er geen geplande artikelen meer staan. Maar raadt eens, ik ben voorlopig klaar met mijn schoolwerk! Dus ik ga nu lekker weer vooruit werken met artikelen. Ik moet nog beetje een balans zoeken tussen mijn school en mijn blog, maar voorlopig ziet het er naar uit dat ik het helemaal ga redden zo :)

Doordat ik veel vooruit schrijf, kan het zijn dat er artikelen of video's online komen met producten waar al meerdere artikelen over zijn geschreven. Of er is alweer iets veranderd, denk bijvoorbeeld aan mijn stash. Ik hoop dat jullie dit niet al te erg vinden. Ik verander nog wel eens de volgorde van mijn ingeplande artikelen, zodat jullie zo snel mogelijk op de hoogte zijn van het laatste nieuws! Ondanks dat ik het druk heb met school, probeer ik de comments wel bij te houden.

Als laatste, de herfst is vandaag begonnen.... En ik verlang nu alweer naar de zomer. Ik heb het zo ongelofelijk koud, ik kon gistermorgen op de fiets eigenlijk wel handschoenen aan! Ik hou niet van de herfst en de winter, ik vind het altijd veel te koud. Hebben jullie dit ook of vinden jullie de herfst en de winter wel leuk? Hoe gaat het bij jullie op school? Zitten jullie alweer helemaal in het ritme?

Liefs Nicolien

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...