woensdag 8 augustus 2012

Nail-art Ladybug

Op vakantie heb ik veel de tijd gehad om me bezig te houden met nail-art. Dit heb ik dan ook gedaan en vandaag wil ik jullie de nail-art Ladybug laten zien, oftewel een lieveheersbeestje. Ik beschrijf stap voor stap wat ik heb gedaan en laat aan jullie zien wat het eindresultaat wordt.
Stap 1: Lak je nagels helemaal in een rode kleur. Ik heb hiervoor twee laagjes Catrice C03 Abloom gebruikt uit de Coolibri collectie, maar elke andere rode kleur is goed. Zo kun je kiezen of je lieveheersbeestje knalrood wordt of wat zachter rood, waar ik voor heb gekozen.
Stap 2: Wacht totdat de rode nagellak droog is en maak daarna de tip van je nagel zwart. Je kunt een lijntje zetten met een striper zodat je een rechte lijn hebt of gewoon met het kwastje van je nagellak de tip zwart maken. Ik heb het met het kwastje van mijn nagellak gedaan, omdat het van mij niet kaarsrecht hoeft te zijn. Ik vind het wel leuk als het een beetje speels blijft. Ik heb Max nails DNC 9 Black gebruikt van de Action om de tip van mijn nagel zwart te maken.
Stap 3: Met een zwarte striper heb ik eerst het rechte zwarte lijntje gezet tot er nog ongeveer 1/3 van mijn nagel aan de bovenkant vrij was. Daarna heb ik de lijn laten weglopen in twee boogjes. Deze boogjes zijn niet helemaal identiek aan elkaar, dus hier moet ik nog wat meer op oefenen. Heb je geen striper, dan kun je ook een sateprikker of een dun kwastje in de zwarte nagellak dopen.
Stap 4: Ik heb een druppel zwarte nagellak op een papiertje laten vallen en heb hierin mijn dottingtool gedoopt. Aan beide kanten van het streepje heb ik drie zwarte stippen gezet. Heb je geen dottingtool, kun je ook de achterkant van een speld gebruiken of de punt van een potlood en dat in de zwarte nagellak dopen.
Stap 5: Ik heb mijn dottingtool schoongemaakt en daarna even langs het kwastje gestreken van mijn witte nagellak. Hierdoor heb ik genoeg aan mijn dottingtool om twee oogjes te maken op de zwarte tip en verspil ik geen nagellak. Natuurlijk kun je ook gewoon een druppel witte nagellak op het papier laten vallen en hier je dottingtool indopen. Het is maar net wat jij fijn vind. Ik heb Catrice 470 Snow Motion! gebruikt om de oogjes mee te maken van het lieveheersbeestje.
Stap 6: Laat je nail-art creatie goed drogen en fixeer hem daarna met een topcoat. Als je creatie nog niet helemaal droog is als je er met een topcoat overheen gaat, zullen de streepjes en stipjes uitlopen. Dit is natuurlijk heel erg jammer, dus je kunt beter even wat meer geduld hebben.
Stap 7: Je nail-art is klaar! Geniet ervan!


Het is geen moeilijke nail-art om te maken, je moet alleen wel geduld hebben totdat het droog is. Ik maak mijn nail-art creatie op een nepnagel van de Action die ik vastplak aan een wattenstaafje :) Heel makkelijk en goedkoop en perfect om op te oefenen. Mijn moeder vond deze nail-art heel schattig en wou dat ik hem een keer op haar nagels zou maken als ze een rode broek aanhad. Wat vind jij van deze nail-art? Zou je hem ook een keer na gaan maken?

4 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...