vrijdag 3 augustus 2012

Dupe-alarm?!

Laatst zat ik eens in mijn stash te kijken toen ik twee producten tegen kwam die best op elkaar leken. Tijd voor een dupe-test. Het gaat om twee producten, allebei van Essence en allebei uit een limited edition. Dit is opzich wel jammer. Beide heb ik gekocht met eigenlijk dezelfde reden: als basis onder een oogschaduw om die intenser te laten worden.


Links is de eye souffle van Essence van de Ballerina backstage collectie en rechts een gel eyeliner van Essence van de NATventURista collectie. 


Beide producten heb ik al gebruikt, maar in het potje lijken ze heel erg op elkaar. De gel eyeliner lijkt heel ietsjes donkerder te zijn, maar beide zien ze er shimmery uit. 


Het blijkt inderdaad dat de gel eyeliner ietsjes donkerder is, maar dit is echt een te verwaarlozen verschil. Als basis maakt het dus niet uit welke je koopt. Je hoeft ze dus niet allebei te kopen als je hem puur als basis wilt kopen. De eye souffle kan niet als gel eyeliner worden gebruikt, maar de gel eyeliner  kan wel als oogschaduw gebruikt worden. De gel eyeliner blijft ook beter zitten op je oogleden, ik moet de swatch er echt heel erg afboenen met als gevolg een rode arm haha. Ik vind deze twee producten dus goede dupes van elkaar. Ik merk zelf dat ik toch sneller de gel eyeliner pak, omdat die beter op mijn vettige oogleden blijft zitten. Heb jij toevallig ook een van deze twee producten of kom jij er ook weleens achter dat jij twee producten in je bezit hebt die eigenlijk identiek zijn? 

2 opmerkingen:

  1. Ze lijken inderdaad erg op elkaar, maar ik vind het opzich niet echt een dupe.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...