donderdag 3 mei 2012

Essence My Skin

Essence heeft niet alleen make-up, maar ook huidverzorging. Vandaag wil ik jullie hier wat over vertellen. De producten die ik behandel is een product die ik al helemaal heb opgemaakt en opnieuw heb gekocht en een product die ik nog maar net in mijn bezit heb. 


Allereerst het product dat ik opnieuw heb gekocht, de crème. Deze crème is ideaal voor mijn droge huidje en zorgt ervoor dat ik geen schilfertjes krijg. Mijn huid voelt gevoed aan, zonder puistjes te krijgen. Ik heb deze crème eerst heel lang in mijn kast laten staan, omdat ik hem eerst niet heel fijn vond. Toen werd het winter en mijn huid schreeuwde om verzorging. Ik haalde de crème uit de kast en sindsdien kan ik niet meer zonder. Deze crème is olievrij, wat heel erg fijn is voor mijn gevoelige huid. Er zitten UVA en UVB filters in, wat ook heel erg belangrijk is om je huid te beschermen. 


Beetje jammer, ik krijg het doosje nooit open zonder hem helemaal kapot te scheuren...


Een basic potje van plastic, glas is in mijn handen niet veilig. Hoe vaak ik dit potje al heb laten vallen. Niet heel hygiënisch, omdat je continue met je handen erin moet, maar als je met een spateltje de crème eruit haalt, is het al een stuk hygiënischer. 


Chique! Heel goed afgedekt waardoor de crème niet in de deksel kan lopen. Goed bedacht. 

Nu op naar de crème zelf. Het is geen dikke crème waardoor hij snel intrekt. 



Op de onderste foto kun je dit goed zien, mijn hand glimt niet overdreven erg. Ik poeder mijn gezicht nog wel altijd af, omdat ik van mezelf al een glimmende en vette T-zone heb, maar het is niet nodig als jouw huid van zichzelf niet glimt. Ik vind deze crème een aanrader! Essence heeft nog twee andere crèmes, dus er zit ook vast een crème bij voor jouw huid. 

Op naar het volgende product, een ooggel. Deze heb ik nog niet zo lang, hij zit ook nog niet zo lang in het assortiment. Hij is bedoeld om de huid onder je ogen op te frissen. 


Hij komt in een driehoekige verpakking, leuk bedacht, maar vreselijk om op de foto te zetten! 


De gel wordt op deze manier op zijn plaats gehouden in de verpakking. Hij zit er goed stevig in en ik moest even flink wat kracht zetten om hem eruit te halen. Maar misschien is dat alleen bij mijne zo... 



Het is eigenlijk maar een klein tubetje, er zit maar 15 ml in. Het heeft een kogeltje dat ronddraait en de gel verspreidt. De dop gaat heel moeilijk van de tube af, ik vind het niet soepel gaan. Ik vind dit wel vervelend. Ook dit is niet heel hygienisch, omdat je met de tube onder je ogen rolt en de bacteriën zich via het kogeltje in de tube verspreidt. 



Zoals jullie misschien kunnen zien, is het echt een gelachtige substantie, maar niet heel erg dik. Ook deze gel trekt heel snel in. Hij glimt wel wat meer dan de crème. De gel heeft een verkoelend effect op de huid, wat ik vooral 's morgens erg fijn vind. Deze ooggel vind ik zijn werk goed doen, maar ik ga hem niet opnieuw komen als hij op is. Ik vind de tube losdraaien lastig gaan en het verkoelt wel, maar mijn wallen blijven gewoon zitten. Het staat niet dat hij je wallen laat verdwijnen, maar stiekem had ik dit wel gehoopt.

Heb jij iets van Essence My Skin? En wat is jouw mening erover?

4 opmerkingen:

  1. Die ooggel lijkt me ook wel wat, de creme heb ik al en die bevalt me heel erg goed!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat de crème jou ook zo goed bevalt!

      Verwijderen
  2. Ik heb de soort voor gemengde huid en de gelcreme voor alle huidtypes en ze bevallen me beide goede. De ooggel heb ik ook en die bevalt ook goed. Ik heb niet de problemen met de verpakking die jij hebt(en ik heb problemen met mijn handen) dus wellicht exemplarisch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik dan ook ;) Gelukkig maar, anders was het wel heel erg vervelend

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...