zaterdag 12 mei 2012

Catrice Revoltaire

Toen ik het persbericht zag van Catrice Revoltaire, ging mijn beautyhart gelijk harder kloppen. Wat een mooie producten! Mooie paletten, matte lipsticks, een lippenseel, een ombre blush... Zucht kwijl. Ik kon niet wachten totdat de collectie in de winkel lag en ik ben ook een aantal keer wezen kijken of hij er al was. Een aantal keer ben ik teleurgesteld, maar op een dag ging ik het Kruidvat binnen. En ze waren hem aan het bijvullen! Hebben hebben! Ik pakte een mandje en rende bijna naar het schap toe. Niemand die mij die mooie make-upjes af ging nemen!

Tijd om jullie vandaag mijn aankoopjes te laten zien. Ik heb de nagellak laten staan. Ik heb er veel nagellak en ben de laatste tijd selectief aan het kopen. Het moet echt een bijzondere nagellak zijn voordat hij in mijn mandje verdwijnt en zo op het eerste gezicht leken de nagellakjes van de Catrice Revoltaire collectie niet heel spectaculair. Ik hoop niet dat ik hier spijt van ga krijgen!

Als eerste de paletten, ik heb ze allebei meegenomen. 


Als jullie heel goed kijken, zien jullie mijn felle lipstickshirt van de Primark in het palette. Mooie felle kleur he? Genoeg over mijn shirt, weer terug naar het palette. Ik vind het reliĆ«f van het palette echt heel erg mooi. Wel jammer dat je gelijk allemaal vingerafdrukken op het palette ziet, dit vind ik een minpuntje. Ook vind ik het jammer dat het eruit ziet dat het palette heel zwaar is, maar gewoon van heel licht plastic is. Dit is natuurlijk logisch, want het is een budgetproduct, maar ik vind het wel jammer. 


Allereerst het palette is 01 Toxic Combination. Mooie kleuren die ik mooi bij de felle groene oogschaduw passen. De eerste drie zijn oogschaduws, de kleur die rechtsonder zit, is een eyeliner. Op naar de swatches! De eerste drie kleuren zijn oogschaduws, daarna komt de eyeliner droog aangebracht en daarna heb ik de eyeliner nog nat aangebracht. Dit heb ik gedaan door mijn vinger in water te dopen en dan de eyeliner te swatchen. 





Zoals jullie kunnen zien is de pigmentatie dik in orde. De oogschaduws zijn wel een klein beetje kruimelig. De eyeliner droog aangebracht heeft geen goede pigmentatie, maar nat aangebracht is hij zo mooi. Alleen ben ik niet zo fan van producten nat aanbrengen. Ik vind het altijd zo'n gedoe om dan kwasten nat te maken. Ik ben een beetje lui af en toe. 

Op naar het tweede palette 02 Explosive Combination. 


Dit palette vind ik een iets veiliger palette. Mooie bruintinten met een mooie koraal opvallende kleur. Persoonlijk gebruik ik eerder koraalkleur op mijn ogen dan een groene kleur. Ook hier zijn weer de eerste drie kleuren de oogschaduws, dan de eyeliner droog aangebracht en dan de eyeliner nat aangebracht. Ook deze oogschaduws zijn iets kruimelig. 


Zoals je kunt zien is de pigmentatie van de oogschaduws heel goed. Ik vind dit wel mooiere kleuren dan de kleuren uit het andere palette. Je kunt ook zien dat de eyeliner droog geswatcht niet veel voorstelt. Nat aangebracht heb je ineens veel meer pigment. Deze paletten kosten €4,49 per stuk. 

In deze collectie zit ook een lippenseel. Ideaal, want ik heb de laatste tijd steeds meer felle lippenstiften. Deze lippenstift moet je eigenlijk wel met een lippenseel aanbrengen, zodat je hem netjes kunt aanbrengen. Dit lippenseel kost €2,99. 







Dit lippenseel komt in een mooi etuitje, zodat je hem makkelijk mee kan nemen zonder dat hij beschadigd. Hij heeft geen dopje, maar je kunt hem uitschuiven. Ideaal, want als je kwast vies is, kun je de kwast weer inschuiven waardoor je lippenstift niet overal aan gesmeerd worden. Ik vind dit echt een musthave. 


Op naar de volgende musthave, deze prachtige ombre blush in de kleur 01 Colour Bomb. HIer hoef ik niet heel erg veel over te zeggen, de foto's zeggen al genoeg. Dus neem snel een kijkje! 


 

Je ziet de hele mooie overloop in de blush en hele mooie shimmers. Deze blush is echt heel heel heel erg mooi. Laten we ook eens naar de swatches gaan kijken. 





Van links naar rechts zie je eerst de swatch van het bovenste gedeelte van de blush, daarna het middelste gedeelte van de blush, dan het onderste deel van de blush en als laatste de blush gemengd.  De laatste drie swatches lijken best erg op elkaar. Alleen tussen het bovenste gedeelte van de blush en het onderste gedeelte van de blush zit echt een verschil en gemengd overheerst de donkere kleur. Toch vind ik hem echt supermooi. Deze blush kost €3,99

Als laatste de lipstick in de kleur 01 Colour Bomb. Dit is een matte lipstick, maar ik zou hem persoonlijk semi-mat noemen. Hij is namelijk niet helemaal mat, maar wel supermooi. Deze lipstick kost €3,99. Ik vind de verpakking ook heel erg mooi, maar ook hierop zie je elke vingerafdruk.






Deze lipstick is een mooie koraalkleur. Het is een opvallende kleur, maar volgens mij staat hij iedereen wel heel goed. Hij is niet superfel, maar je kunt hem wel tot superfel opbouwen. Deze kleur vind ik ook echt een musthave, het is een mooie zomerkleur en brengt je hele look tot leven. 


Er wordt gezegd dat deze lipstick lijkt op Watch Me Simmer van MAC, maar dit kan ik zelf niet voor jullie vergelijken, want ik heb deze lipstick zelf niet. 

Hieronder heb ik twee foto's van VeraCamilla die dit goed laten zien. 


Op beide foto's is links Watch Me Simmer en rechts Colour Bomb. Zoals jullie op de swatch kunnen zien is Watch Me Simmer iets meer glanzend en dekt hij beter, maar de kleur is wat mij betreft gewoon gelijk! Een goede budgetvervanger dus. En ik zat er nog wel over te twijfelen om Watch Me Simmer te gaan halen, dit hoeft dus niet meer. Weer €18,- bespaart! 

Ik ben echt vet blij met deze producten. De producten vallen me echt niet tegen en ik heb ze al veel gebruikt. Heb jij al wat van de producten van deze collectie? En wat vind je ervan?

2 opmerkingen:

  1. Ik ben jaloers! Vooral op het laatste palletje en die lippenstiften!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...