dinsdag 3 april 2012

DIY Nagelwiel


Ik had eens zin om te kijken of ik zelf een nagelwiel kon maken. Ik mag niet online bestellen en hierdoor is het geen mogelijkheid om nagelwielen online te kopen. Ik heb kunstnagels bij de Action gehaald, 24 stuks voor €0,69. Ook heb je voor dit nagelwiel wattenstaafjes nodig. Deze heb ik ook bij de Action gekocht, 200 stuks voor €0,37. Karton had ik al in huis, net zoals lijm. 
Toen ik alle benodigdheden had, was de rest een makkie.



Ik deed een drupje lijm op het kopje van het wattenstaafje, drukte daar de nepnagel tegenaan, zorgde ervoor dat de nepnagel recht op het wattenstaafje was en legde hem weg om te drogen. Zo ging ik door totdat ik alle nepnagels had gedaan. In die tussentijd waren de eerste nagels al weer droog. Ik knipte twee rondjes uit van het karton, even groot. Ik deed een drupje lijm op het andere kopje van het wattenstaafje en drukte hem op het karton. Zo deed ik alle nagels en liet het weer goed drogen. Toen dit droog was, lijmde ik aan de andere kant het andere rondje karton. Weer even goed laten drogen en klaar is je nagelwiel! In totaal ben ik €0,73 kwijt geweest aan het maken van dit nagelwiel. Geen geld dus! Op internet zou ik ongeveer €0,70 tot €0,99 kwijt zijn voor een nagelwiel met 17 tot 20 nagels. Mijn zelfgemaakte nagelwiel is dus goedkoper. En ik vind mijne nog leuker ook! Ik heb gekozen voor holografisch karton, dat maakt het toch wat vrolijker dan het saaie, doorzichtige plastic wat de normale nagelwielen hebben. Hieronder kun je het eindresultaat zien van mijn middagje knutselen.





Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden en zelf ook aan het knutselen gaan. Binnenkort laat ik jullie zien hoe ik deze nagelwielen nu gebruik. 

14 opmerkingen:

  1. Leuk idee maar ik koop ze altijd via ebay! Daar zijn ze ook heel goedkoop!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit klopt ;) Maar dit is meer voor de mensen die niet online mogen bestellen, net zoals ik.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Haha dat klopt, Anouk heeft mijn idee nagemaakt inderdaad

      Verwijderen
  3. werkt het ook makkelijk, of laat het snel los ! ?
    En kunnen die nepnagels van de Action ook schoongemaakt worden en opnieuw gebruikt worden ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het blijft goed zitten als je het maar goed laat drogen en voldoende lijm gebruikt. Al mijn nagelwielen zijn nog heel en ik pak ze regelmatig, dus dat zegt wel wat. De nepnagels kunnen schoongemaakt worden, maar het eventuele printje verdwijnt dan wel. De nagel zelf blijft gewoon heel :)

      Verwijderen
  4. Aah super, dat is voor mij wel belangrijk dat ze schoongemaakt kunnen worden voor hergebruik.
    Bedankt voor de snelle reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heey,
    leuk idee , die zelfgemaakte nagewiel.
    maar ik heb net een nagelwiel binnengekregen van de boozyshop.
    ik heb al heel wat nail-art uitgetest in een uurtje, maar hoe maak je het heel goed schoon?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik kom net terug van de Etos om nep nagels te halen voor 4 euro met vijltje,
    nu lees ik dus dat bij de action goedkoper is

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien kun je ze terugbrengen als je nog een bonnetje hebt? Ik weet niet of de nagels van de boozyshop tegen nagellakremover kunnen, maar anders kun je ze gewoon schoonmaken zoals je je eigen nagels vrij maakt van nagellak: met een watje en nagellakremover dus!

      Verwijderen
  7. leuk leuk leuk ga ik gelijk doen xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig idee, wat voor lijm heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon Alleslijm ;) Volgens mij heb ik deze bij de Action vandaan :p

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...