woensdag 18 januari 2012

Ik smeer paardenmelk op mijn huid. Wat smeer jij?

Mijn moeder kwam gisteren aan met een grote tube handcrème. Ik dacht nog even: 'Wat moet ik daar nou mee? Ik heb net een nieuwe handcrème.' Deze gedachte verdween snel toen ik keek wat voor handcrème het was. Een crème met paardenmelk! Ik ben gek op paarden en had al een paar keer gezegd dat ik benieuwd wat of paardenmelk ook verschil zou maken in een product. Nu had ik dus te kans om het te testen.






Het eerste wat mij dus opviel, was dat het een hele grote tube is. Dit klopt ook, het is een tube van 250 ml. 



Hier kan ik dus wel een flinke poos mee vooruit. Deze crème maakt veel beloftes. Ik ben benieuwd of ze het ook waar kan maken. Ik vind het fijn dat er staat dat het dierproef vrij is. Ik weet dat er nog genoeg dierproeven worden gedaan, maar het is toch altijd fijn om een product te hebben dat hier niet aan meewerkt. Zo verbetert de wereld stapje voor stapje.


Veel beloftes, worden deze waar gemaakt? De crème is een dikke crème. Hij heeft een aangename geur, maar ik kan niet helemaal duidelijk maken waarnaar. Als ik met mijn neus aan mijn handen ruik, vind ik de crème ineens veel minder lekker ruiken, raar maar waar. Gewoon op een afstandje ruiken dus :)







De crème is makkelijk uit te smeren en trekt snel in. Ook zorgt hij niet voor vette handen. Deze beloftes kloppen dus. Of hij zorgt voor een langdurige verbetering van de vochtbalans weet ik niet. Zo lang heb ik hem nog niet en ik heb ook geen idee hoe ik verbetering van de vochtbalans kan zien. Deze belofte kan ik dus niet bevestigen of verwerpen. 

Al met al een hele fijne crème waar ik nog lang plezier van heb vanwege de grote tube. Ik heb deze tube gekregen, dus ik weet niet de precieze prijs, maar de tube van 100 ml kost tussen de €9,90 en €12,50. Deze grote tube zal dus ongetwijfeld duurder zijn. Kim Cosmetics heeft nog veel meer producten waarin paardenmelk zit verwerkt. Ik ben blij met deze handcrème en ga hem met veel plezier gebruiken. Heb jij al ooit een keer een product gebruikt waarbij een speciaal (dieren)ingrediënt werd gebruikt?

2 opmerkingen:

  1. oh, lijkt me wel goed zeg! ik smeer altijd body butter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had vroeger shampoo met paardenmelk, conditioner en lotion. Ik moet nu wel zeggen dat die niet zo goed was... Ik heb ze een tijdje gebruikt en uiteindelijk ermee gestopt omdat ik toch geen verschil zag... En het waren vrij dure busjes.. Ach ja.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...