donderdag 12 januari 2012

Handige tips

Bij de Action zag ik laatst het boek 'Eet je mooi!' Dit boek kostte maar €1,99 en toen ik er doorheen bladerde, zag ik allemaal leuke tips en trucjes. Het is vooral op eten gericht, omdat mooi zijn toch van binnen komt en dus ook door je voedsel. Tijd om eens wat met jullie te delen! 



Vandaag begin ik met twee maskertjes, een voor de droge huid en een voor de onzuivere huid.

Roomkuurtje voor de droge huid:
* Meng 2 eetlepels kwark met 1 theelepel vloeibare honing en 1 eetlepel slagroom
* Dompel een handdoek in warm water en wring hem goed uit
* Het roommengsel smeer je op dat deel van de huid dat erg droog is
* Wikkel de handdoek eromheen en laat dit 20 minuten intrekken
* Hierna met lauwwarm water afspoelen en met een ruwe handdoek drogen
* Als je huid en droog en onrein is, vervang dan de slagroom door zure room. Het zuur in de zure room zorgt ervoor dat de poriën zich samentrekken en er wat talg kan uitkomen. 

Ik zou zelf wel heel voorzichtig je huid drogen met een ruwe handdoek... Vooral als je een droge huid hebt, meestal is die al een beetje geïrriteerd en moet je er voorzichtig mee omgaan. Verder klinkt het als een heel erg lekker maskertje. Op naar de tweede!

Smeerfacelift:
* Meng 3 eetlepels vloeibare honing met 1 stijfgeslagen eiwit
* Voeg zoveel bloem toe dat er een smeerbaar mengsel ontstaat
* Smeer je gezicht hiermee in en laat het 30 minuten inwerken
* Hierna met lauwwarm water afspoelen en met een ruwe handdoek drogen.

Honing werkt reinigend, trekt de poriën samen en trekt de huid strak.  

Ook zou ik bij dit masker weer aanraden voorzichtig te doen met de ruwe handdoek. Dit masker is niet aan te raden bij een droge huid, omdat de honing de huid straktrekt en je dit echt niet wil met een droge huid... Als mijn huid droog is, staat hij van zichzelf al strak, dan wil ik hem niet nog strakker hebben. 

Dit waren de tips uit dit boek voor deze keer! Er staan ook lekkere recepten in en veel feitjes, dus dit is niet het laatste wat jullie te weten komen. Want we willen er toch allemaal mooi uitzien?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...