donderdag 19 januari 2012

Essence Cyrstalliced review

Zoals sommigen van jullie misschien al weten, ligt er een nieuwe limited edition van Essence in de schappen, namelijk Crystalliced. Ik ging even kijken en kwam met vier producten terug. Ik moet zeggen dat deze collectie mij eerlijk gezegd wat tegenviel. Vooral de houdbaarheid van de oogschaduws stelde me teleur. Uiteindelijk kwam ik terug met de highlighter, een oogschaduw en en twee glitters. Vandaag mijn oordeel over deze producten.



Ik begin met de liquid eyeshadow. Ik heb de kleur 03 Ice crystals on my window. Een crèmekleurige oogschaduw. De verpakking lijkt een beetje op een lipgloss. Alleen de lipglosses hebben een iets langere tube, maar voor de rest zou het een lipgloss kunnen zijn. 




De oogschaduw heeft een applicator om de oogschaduw mee aan te brengen. Niet zo hygiënisch, omdat je zo bacteriën van je ogen weer in de tube stopt. Ook vind ik de applicator niet zo fijn werken, hierdoor smeer je het op een plek en is het moeilijk om netjes uit te werken. Smeer ik het uit met mijn vingers, dan zitten heel mijn vingers eronder en met de applicator kan ik het niet netjes uitwerken. Het is een vloeibare oogschaduw dus met een kwastje zou kunnen, maar dit werkt ook niet super.





Boven zie je de oogschaduw als hij nog niet uitgewerkt is en onder zie je de uitgewerkte oogschaduw. Er blijft niet veel kleur over, alleen een shimmery basis. Jammer, maar wel een mooie basis om die ene oogschaduw net wat extra shimmer te geven. Uitgewerkt verdwijnt de meeste kleur van de oogschaduw, daarom heb ik er maar eentje meegenomen om als basis te gebruiken. Deze lijkt het meeste op mijn eigen huidskleur, dus kan ik mooi als basis gebruiken. Als oogschaduw opzich vind ik hem niet bijzonder genoeg. De oogschaduws zijn dus een kleine teleurstelling. Ze kosten €2,29 per stuk

Nu verder met de producten die ik wel helemaal super vind. Eerst de highlighter. Deze kun je heel mooi onder je foundation gebruiken, maar ook als highlighter op je jukbeenderen of om je decolleté wat meer te laten opvallen. De highlighter zit in een handig flesje met een pompje. Hygiënisch en handig, want zo kun je makkelijk de hoeveelheid bepalen en komen er geen bacteriën in het flesje.







Hier kun je het effect heel mooi stap voor stap zien. Ik heb even veel gedaan, zodat het beter te zien is. Het is een vloeibaar goedje, smeer je dit uit dan zie je dat het dun is en dus goed uit te smeren. Doorsmeren, doorsmeren, doorsmeren en het resultaat is een mooie gloed over je huid. Een aanrader! Hij kost €2,49

Op naar de laatste twee producten, de glitters. Ik heb beide glitters. Ze kosten €2,29 per stuk en dit is echt geen geld voor zulke mooie glitters. Er is een champagnekleurige glitter en een zilveren. 






Eerst Frosted Champaign, dit is de warme glitter. Makkelijk uit te werken, pas wel op voor fall-out. Dit is goed te voorkomen door je kwast af te tikken voordat je de glitter aanbrengt. Er zitten best veel gaatjes in het potje, waardoor er soms best veel in een keer uitkomt. Dit was bij deze glitter ook het geval. Voorzichtigheid geboden dus. De glitter is droog aangebracht en vrij dekkend met een dikkere laag. Een dunnere laag zorgt voor veel glitters, dit zou bijvoorbeeld over een andere oogschaduw heen heel mooi staan.

Nu verder met Diamond Dust, de zilverkleurige glitter. Precies hetzelfde verhaal, alleen een andere kleur. Hierbij deed ik voorzichtiger en kwam er ook minder glitter uit. Hierdoor wordt de kleur wel wat minder dekkend. Als laatste foto een wazige foto om alle glitters mooi te kunnen weergeven.






Mijn conclusie over deze collectie: een hele mooie collectie, maar jammer van de oogschaduws. Ik heb de overige producten niet kunnen testen, omdat ze mij persoonlijk niet aantrokken en ik ze hierdoor niet heb gekocht. De glitters en de highlighter zijn mijn persoonlijke aanraders. Je kunt natuurlijk altijd even langs de winkel gaan om de rest van de producten te bekijken en te testen, wie weet kom je met wat moois thuis. Of heb je al wat van deze collectie gekocht?

4 opmerkingen:

  1. Ik heb de highlighter ook, vind hem erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie producten en daarom is het jammer dat ik opt moment nix mag kopen -.-'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb niks, ik vind de collectie niet echt super

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb niets gekocht van deze collectie. Ben zuinig aan aan het doen omdat ik dit jaar met manlief op huwelijksreis wil. Ben dus alvast aan het sparen voor de souvenirs :P

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...