vrijdag 11 november 2011

Vergelijking oogschaduwbasissen

Vandaag ga ik een vergelijking doen met verschillende oogschaduwbasissen. Oogschaduwbasis is belangrijk om je oogschaduw beter uit te laten komen en om ervoor te zorgen dat je oogschaduw goed blijft zitten en niet gaat creasen. Vandaag bekijk ik welke oogschaduwbasis hieraan voldoet. 




Van links naar rechts: De oogschaduwbasis van de Hema, dan die van de limited edition van Essence, namelijk de collectie 'You Rock' en als laatste de oogschaduwbasis van Catrice.
Zoals jullie kunnen zien is de kleur al verschillend. Die van de Hema is meer wittig, terwijl die van Essence en Catrice huidskleurig zijn. Ook is die van Hema veel dunner dan die van Essence en Catrice. Eenmaal uitgesmeerd zie je dat die van Essence en Catrice heel erg shimmery is, terwijl die van Hema moeilijk uitsmeerbaar is, je ziet nog precies waar ik de streep heb gezet. Deze droogt dus snel op. Je zult bij deze oogschaduwbasis dus snel moeten werken als je niet wilt dat je van die lelijke strepen krijgt. Deze strepen zijn namelijk ook te zien door je oogschaduw heen. 


Nu is het tijd om te kijken welke oogschaduwbasis het meeste voor de kleur doet. Onderaan zie je de oogschaduw zonder basis. Zoals je ziet komt de kleur niet heel erg goed naar voren. De Hema oogschaduwbasis versterkte de kleur niet heel erg goed. Wel zorgt hij ervoor dat de shimmer van deze oogschaduw heel erg goed naar voren komt. Essence en Catrice versterken de kleur beter, waarbij Essence de nummer 1 is. 



Gaan we kijken welke oogschaduwbasis de kleur het langste vasthoudt, wordt het een heel ander verhaal. Ik heb over de oogschaduw heengeveegd en dan zie je dat die van Hema het beste de kleur vasthoudt. Waar de andere oogschaduwbasissen alleen nog maar de shimmer laten zien en de kleur helemaal weggevaagd is, zie je bij Hema nog de kleur. 


Het eindoordeel is dus dat qua kleurversterking de oogschaduwbasis van Essence het beste is, dan die van Catrice en dan die van Hema. Qua houdbaarheid van de oogschaduw is Hema het beste en dan die van Essence en Catrice. Het is dus wat jij het belangrijkst vindt. Ik vind de houdbaarheid het belangrijkst, dus ik zou voor de oogschaduwbasis van Hema gaan. Maar heb ik een oogschaduw die niet zo gepigmenteerd is, dan zou ik eerder die van Essence pakken. Het is dus een persoonlijke voorkeur welke oogschaduwbasis bij jou past.

2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...